۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۴۴۲۳۶
استاد حوزه علمیه:

براساس آمار میزان اشتباه در ازدواج های دانشجویی پایین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که در ازواج دانشجویی، انتخاب براساس فهم، عقل و درک و نیز در محیط اردویی است، گفت: در محیط اردویی انسان خود را بروز می دهد بنابراین شناخت میسر است و این شناخت از طریق فرهنگ و علم صورت می گیرد، بنابراین اشتباه کم است.
براساس آمار میزان اشتباه در ازدواج های دانشجویی پایین است ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه، بعد از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی، در جمع زوج های دانشجو با بیان این که قانون زوجیت بر همه اشیاء در عالم گسترده است، گفت: این قانون بر انسان نیز مستولی است.

 

وی افزود: اگر کسانی در تاریخ و قرون گذشته قصد سرکشی از قانون زوجیت را داشتند، شکست خوردند. اصل زوجیت در عالم حتمی است و دو تایی که در جهان وجود دارد باید یکی شوند و فقط خدا فرد است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی، با اشاره به این مطلب که در ازدواج عشق لازم است اما کافی نیست، تصریح کرد: برای ترکیب شدن شرایط مورد نیاز است که با توجه به آن شرایط، زندگی تحکیم پیدا می کند.

 

استاد حوزه علمیه، ازدواج دانشجویی را موفق عنوان و خطاب به دانشجویان اظهار کرد: با توجه به این که در انتخاب شما فهم، عقل و درک و نیز محیط اردویی دخالت داشته است، بنابراین اشتباه کم است، چرا که در محیط اردویی شناخت میسر است و این شناخت از طریق فرهنگ و علم صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در محیط اردویی انسان خودش را بروز می دهد، شما با شناخت کامل بکدیگر را انتخاب کرده اید پس اشتباه در این انتخاب کم است و آمار نیز نشان می دهد از هر 100 ازدواج دانشجویی 2/1 طلاق وجود دارد در حالی که در جامعه عادی این رقم بالا است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی، با اشاره به این که مهریه هدیه به زن است، گفت: خداوند احترام به زن را جبر کرده است و با مهریه، مرد یک هدیه به همسر خود می دهد اما نباید در این باره زن را کالا دانست و به معامله پرداخت.

 

استاد حوزه علمیه، با بیان این که خداوند در آیه 21 سوره رم می فرماید: «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ» گفت: خداوند  دو هدیه مودت و رحمت را به شما عطا می کند و این مودت بالاتر از محبت است که علاقه ای که بین امیر المومنین(ع) و حضرت زهرا (س) وجود دارد به صورت مودت است.

 

وی به این زوج های جوان توصیه کرد: عشق و علاقه به یکدیگر را حفظ کنید و همانند درختی که به توجه و رسیدگی نیاز است تا رشد یابد و در صورت بی توجهی خشک خواهد شد، در زندگی مشترک نیز به این امر توجه داشته باشید. در خانواده نیز باید به همین صورت باشد چرا که اشکالات در جامعه نتیجه این کم محبتی ها است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی، همچنین به این زوج های دانشجو سفارش کرد: اعتماد و اطمینان نسبت به یکدیگر داشته باشید، به هم وفادار باشید، به تعهدات خود جامه عمل بپوشانید، احترام متقابل به یکدیگر داشته باشید، گذشت داشته باشید و انصاف را رعایت کنید./1310/پ202/ب6

ارسال نظرات