۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۴۴۱۲۶
آیت الله نوری همدانی:

12 بهمن نقطه عطفی در تاریخ بشریت است

خبرگزاری رسا‌ ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به عظمت و اهمیت انقلاب اسلامی، گفت: بازگشت امام خمینی(ره) به میهن یکی از روزهای بزرگ در زندگی مردم ایران و جهان است.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیان و اقشار مختلف اجتماعی، ضمن تبریک به مناسبت سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن، اظهار داشت: امروز یکی از ایام بسیار بزرگ در زندگی مردم ایران و بلکه جهانیان است.

 

وی افزود: پس از تحمل آن همه مشکلات و سختی‌های دوران مبارزه، ایشان توانستند فاتحانه به کشور بازگردند و اسلام ناب را که از سوی استکبار و استبداد منزوی و به حاشیه رانده شده بود را به صحنه زندگی مردم بیاورد؛ اسلام با تهاجم نظامی، فرهنگی و رسانه‌ای بسیار ضعیف و تحریف شده بود، امام خمینی(ره) کاری کرد قرآنی که پیش از آن تنها در مجالس ختم قرائت می‌شد به زندگی مردم روح بخشید.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تشریح اهمیت و عظمت کار امام(ره) در بنیان‌گذاری انقلاب، گفت: در شرایطی که دنیا در دست دو اردوگاه کمونیستی شرق و کاپیتالیستی غرب بود و هر دو آنها برای کوبیدن اسلام متحد بودند و در روزگاری که هیچ کس جرأت نداشت برخلاف میل آنها حرکتی انجام دهد، یک رجل الهی توانست این کار بزرگ را به ثمر برساند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی درک عمیق انقلاب را بر همگان لازم دانست و بیان داشت: این انقلاب ادامه حرکت انبیاء و زمینه سازی برای ظهور است؛ انقلابی که در همه جهان تأثیرگذار بوده و روز به روز قله‌های را در می‌نوردد و موج‌های جدیدی را ایجاد می‌کند.

 

پیش از انقلاب اسلام در اثر کج فهمی‌ها به آداب فردی منحصر شده بود

وی با تأکید بر شناخت صحیح اساس و پایه انقلاب، گفت: پس از شناخت ابعاد مختلف انقلاب باید برکات و آثار آن را به درستی بشناسیم و در نهایت آسیب‌هایی مه ممکن است انقلاب را به خطر بیندازد پیش‌بینی کنیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اسلام را نخستین رکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: اسلام در اثر کج فهمی‌ها، بدفهمی‌ها و سیاست‌های مغرضانه محدود به آداب فردی مردم شده بود تا در صحنه مدیرت اجتماعی حرفی از اسلام نباشد و هرکاری که دلشان می‌خواهد بتوانند انجام دهند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به خفقانی که در دوران رژیم شاهنشاهی حاکم بود، گفت: از روحانیان برای منبر رفتن تعهد می‌گرفتند که در مورد شاه و صهیونیست حرفی نزنند و هیچ‌گاه نگویند که اسلام در خطر است اما به برکت انقلاب امروز مشاهده می‌کنید که فضا برای ارائه تمام آموزه‌های اسلامی مهیا است.

 

وی با توصیه به مطالعه آثار امام خمینی(ره) و مطالعه مجموعه فرمایشات ایشان، ابراز داشت: ایشان شخصیتی بسیار عالی و دارای ویژگی‌های فراوانی است، در عرصه قلم، بیان و مدیریت منحصر به فرد است؛ کسی است که توانست در آن وضعیت نابسامان 8 سال جنگ تحمیلی را اداره کند و نه تنها با صدام که با بیش از سی کشور حامی او مقابله کند.

 

مسؤولان به پاس پشتبانی همیشگی مردم از نظام باید به مشکلات آنها رسیدگی کنند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امام(ره) همواره به مسؤولان تأکید داشتند که باید برای مردم کار کنید به ویژه برای پا برهنه‌ها، زاغه نشین‌ها و کپرنشین‌ها؛ ایجاد کار، رفع گرانی، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان از کارهایی است که باید به پاس قدرانی از پشتیبانی‌های همیشگی مردم از نظام در عرصه‌های مختلف از سوی مسؤولان انجام شود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که امام(ره) توانست با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را کنار بزند، گفت: امروز نیز عظمت و قدرت کشورما مرهون پشتیبانی مردمی است؛ با وجود میلیون‌ها نفر که عاشق شهادت هستند ما دیگر نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم اما این کشورهای استکباری هستند که پشتوانه مردمی ندارند و سبه چنین چیزهایی محتاج هستند.

 

خودباروی و شجاعت در برابر استکبار از برکات انقلاب اسلامی است

وی ولایت فقیه را رکن سوم انقلاب برشمرد و گفت: در اسلام همواره حکومت توأم با ولایت است؛ غدیر به وجود آمد تا خط ولایت را به مسلمانان بشناساند اما گروهی این جریان را کنار زدند؛ علامه طباطبایی که کتاب شیعه در اسلام می‌آورده است که نخستین کسی که ولایت را از حکومت جدا کرد، معاویه بود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تشریح‌ آثار و برکات انقلاب اسلامی، بیان داشت: انقلاب اسلامی به مردم خودباروی و شجاعت داد؛ همه در برابر غرب، استکبار و استبداد دچار خود کم بینی شده بودند امام(ره) نقاب از چهره آنها کنار زد و نشان داد که اینها جنایت‌کارانی هستند که منابع کشورهای اسلامی را چپاول می‌کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی ترویج روحیه جهاد و شهادت طلبی و حضور فعال جامعه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و راه اندازی نماز‌های جمعه را از دیگر آثار انقلاب دانست و گفت: در مدت کوتاهی تمام روستا‌ها را برای زندگی تجهیز شدند و امکانات ضروری در سراسر کشور توزیع شد./928/پ201/ج

 

ارسال نظرات