۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۴۳۵۶۳
استاد حوزه علمیه بابل:

بهره گیری از سیره اهل بیت راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دانست و گفت: سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) همچون چراغی روشن برای زندگی فرد و اجتماعی ما است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل در مراسم گرامیداشت میلاد امام عسکری(ع) در مسجد جامع بیل پی بابل با بیان ویژگی های زندگی و رفتاری امام یازدهم خاطرنشان کرد: امام عسکری(ع) در زمانی زمام امامت و ولایت جامعه اسلامی را عهده دار  شد که حاکمان عباسی، هرگونه اعتراض و حق‏خواهی را با شدیدترین وجه سرکوب می‏کردند.

 

وی ادامه داد: قیام علویان و فرزندان عقیل ابن ابیطالب در حجاز و قیام شیعیان قم و کار به آنجا کشیده شد که کشتار مخالفان، زندان، تعقیب، محاصره اقتصادی و ظلم و ستم‏های حاکمان عباسی آن‏چنان فراوان و گسترده بود که هر حق‏طلبی را با کمترین بهانه‏ای سرکوب می‏کردند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که ازجمله اقدامات ستمگرانه حاکمان عباسی، تحت تعقیب قرار دادن شیعیان و مرتبطان با امام عسکری بود، اذعان کرد: با ممنوع شدن ملاقات افراد با امام عسکری و قرار گرفتن ایشان در منطقه نظامی، شیعیان با تقیه کردن و روی آوردن به شغل های خاص سعی به ارتباط با امام داشتند.

 

وی افزود: خلفای عباسی، آنچنان از نفوذ و موقعیت مهم اجتماعی امام عسکری(ع) در هراس بودند که علاوه بر ایجاد محدودیت های گسترده و مستمر، هر هفته، در روزهای دوشنبه و پنج‏شنبه، آن‏حضرت را به دربار احضار می‏کردند تا از ارتباط مؤثر آن‏ حضرت با شیعیان بکاهند.

 

حجت الاسلام تقی پور به تدابیر امام عسکری(ع) برای ایجاد شبکه ی ارتباطی با شیعیان اشاره کرد و گفت: امام حسن عسکری (ع) با درایتی کم نظیر، در برابر ستم حاکمان عباسی ایستاد و در حفظ اسلام و شیعیان کوشید و در این‏راه متحمل زحمات بسیار شد.

 

وی ادامه داد: حاکمان عباسی بیشترین حساسیت را به مناطق کوفه، مدائن، یمن، بغداد، ری، آذربایجان، نیشابور، قم، سامرا، گرگان و بصره داشتند و به همین دلیل امام عسکری(ع) شبکه ارتباطی قوی را حفظ شیعیان این مناطق ایجاد کرد و نمایندگانی از چهره‏های درخشان و شخصیت های برجسته شیعه برگزید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، فعالیت های سری و مخفیانه امام را برای مقابله با توطئه های عباسیون مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امام عسکری(ع) با وجود همه فشارها و محدودیت های فراوان دستگاه حاکم، برای تقویت بنیه اعتقادی و توجیه سیاسی و آگاهی شیعیان نسبت به وظایف خود، مکان های متعددی از خانه‏های شیعیان در سامرا را معین کرد و از شیعیان می‏خواست تا در آن جلسات، مشکلات و مسائل خود را به محضر امام عرضه کنند که این مسأله در ایجاد آگاهی و رفع شبهات بسیار مؤثر بود.

 

وی افزود: ‏از اقدامات مهم امام یازدهم که همراه با معجزات و کرامات آن‏حضرت همراه می‏شد، اطلاع‏رسانی و آگاه کردن شیعیان از خطرات جانی که از ناحیه حاکمان عباسی متوجه آن‏ها می گردید، بود.

 

حجت الاسلام تقی پور به زمینه سازی موضوع غیبت امام زمان(عج) و معرفی آن حضرت از سوی امام عسکری(ع) پرداخت و گفت: آمادگی شیعیان برای گمراه نشدن در عصر غیبت و زمینه سازی برای موضوع مهدویت از اموری بود که به طور جدی از سوی امام یازدهم پیگیری شد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات