۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۴۳۳۹۲

ندای واحد امت اسلام بهترین پاسخ به هتک حرمت دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه درمیان بابیان این‌که مسلمانان با ندای وحدت امت باید پاسخ توطئه‌های دشمنان اسلام را بدهند، گفت: راهکار مقابله با موج اسلام هراسی همان است که رهبری در نامه خود به جوانان اروپایی گوشزد کردند.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام علیرضا حسینی، امام‌جمعه درمیان، ظهر امروز در جمع مردم در مسجد جامع این شهر بابیان این‌که وظیفه مسلمانان جهان این است که بر اتحاد، همدلی و برادری خود افزوده و تمامی پتانسیل خود را در جهت تبلیغ هر چه بیشتر اسلام ناب محمدی(ص) بکار گیرند، گفت: برای مقابله با توطئه‌های غرب راهکار همان است که رهبر معظم انقلاب در نامه خود به جوانان اروپایی گوشزد کرده‌اند.

 

وی افزود: ما هم می‌توانیم با عمل به قرآن و سنت رسول‌الله زمینه گسترش اسلام ناب محمدی را فراهم کنیم.

 

امام‌جمعه درمیان بابیان این‌که اهانت به مقدسات نه‌تنها نشان از روشنفکری و تمدن نیست بلکه نشانه عدم بهره‌مندی انسان از نعمت عقل و نوعی حماقت است، ادامه داد: هیچ فکر سلیمی به خود اجازه نمی‌دهد که به مقدسات ادیان دیگر اهانت کند و این نوع استنباط از مفهوم روشنفکری نشان از برداشت اشتباه از واژه آزادی بیان است چون آزادی بیان در دولت‌های غربی وسیله‌ای برای توهین و هتاکی علیه مقدسات اسلام است.

 

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که دین بزرگ اسلام در کشورهای غربی در حال شکل گرفتن، رشد و پیشرفت است، تصریح کرد: کشورهای غربی نمی‌توانند با دلیل و برهان‌های منطقی مانع از این رشد سریع شوند به همین خاطر با تقویت گروه‌های تکفیری به دنبال نشان دادن چهره‌ای خلاف چهره واقعی اسلام هستند.

 

وی ادامه داد: وظیفه مسلمانان جهان این است که بر اتحاد، همدلی و برادری خود افزوده و سبب ایجاد وحدتی یکپارچه در مقابل کفر و تکفیر شوند و تمامی پتانسیل خود را در جهت تبلیغ هر چه بیشتر اسلام محمدی بکار گیرند و نسبت به تکلیف آسمانی خود کوتاهی نکنند چراکه حفظ دستاوردهای اسلام جز در سایه وحدت و همدلی امکان‌پذیر نیست.

 

امام‌جمعه درمیان وظیفه مسؤولان نظام اسلامی را خطیر و با ارزش دانست و گفت: مسؤولان اسلامی در مقابل اهانت به مقدسات خود باید یکپارچه ‌شده و با ندای واحد در مقابل کفر و استکبار به پا خیزند و از ارزش‌ها و آرمان‌های خود دفاع کنند و با اعلام انزجار از توهین‌کنندگان و روشنگری برای شناساندن هر چه‌بهتر اسلام ناب محمدی (ص)، پیامبر خویش را هر چه بیشتر به جهانیان معرفی کنند.

 

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی که خود پرچم‌دار بیداری اسلامی در جهان و منطقه است و به دنیا ثابت کرده که اگر کشوری در مسیر درست اسلام حرکت کند پیروز و موفق خواهد بود.

 

امام‌جمعه درمیان افزود: برپایی سالروز پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی در ایران بعد از 36 سال نشان می‌دهد مسیری که خداوند برای سعادت بشری قرار داده است جز پیروزی و موفقیت در آن شاهد موضوعی دیگر نخواهیم بود و این‌که می‌شود بدون تکیه‌بر دیگران با تکیه‌بر خود و توکل بر خدا بر اصول دین ایستادگی کرد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات