۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۴۲۹۷۲
کارشناس رسانه ملی:

سوء ظن به خدا انسان را دچار شرک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که سوء ظن به خدا و پیامبر (ص) انسان را به شرک می‌رساند، گفت: اگر در این زمینه دچار سوءظن شدیم باید به علما مراجعه کرده و آن را برطرف کنیم.
حجت الايسلام بي‌آزار تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ علی بی‌آزار تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در برنامه تا نیایش شبکه پنج سیما بابیان این‌که سوءظن به چند دسته تقسیم می‌شود، گفت: مهم‌ترین سوءظن‌هایی که انسان در زندگی خود به آن دچار می‌شود سوءظن به خدا، سوء ظن به حضرت محمد (ص)، سوءظن به دیگران و سوءظن به نفس خود است که هرکدام از اینها آثار گوناگونی بر زندگی انسان دارد.

 

وی افزود: آیات و روایات ما را از سوءظنی که مقدمه عمل و تخریب شخصیتی یک انسان می‌شود بر حذر داشته‌اند و چنین سوءظنی را گناه می‌دانند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که سوء ظن به خدا و پیامبر (ص) انسان را به شرک می‌رساند، ادامه داد: انسان باید اگر در این زمینه دچار سوءظن شد به علما مراجعه کرده و آن را برطرف کند.

 

حجت‌الاسلام‌ بی‌آزار تهرانی بابیان این‌که متأسفانه دشمن سوءظن را در جامعه گسترده کرده و مردم به‌وسیله زبان، سوء ظن خود را به دیگران در جامعه پخش کرده و زندگی یک انسان را نابود می‌کنند، اظهار کرد: بیشتر گناهان ما از زبان و سوءظن به دیگران ناشی می‌شود؛ برای این‌که دچار سوءظن نشویم در زندگی باید ابتدا حق را بشناسیم و بر اساس حق عمل کنیم.

 

کارشناس رسانه ملی اظهار کرد: دلیل عمده وجود سوءظن در جامعه این است که ما به‌جای حق به عمل افراد حق مدار توجه می‌کنیم و چون آنها دچار اشتباه می‌شوند ما هم دچار سوءظن می‌شویم.

 

حجت‌الاسلام‌ بی‌آزار تهرانی بابیان این‌که اگر عالمی دچار خطا شده و مردم را دچار سوءظن کند در قیامت از بوی متعفن او جهنمیان در عذاب خواهند بود، گفت: به همین خاطر بر علما و طلاب لازم است که همواره مراقب رفتار و اعمال خود باشند.

 

وی با اشاره به این‌که متأسفانه در جامعه امروز به دلیل گسترش فرهنگ سوء ظن برخی افراد حتی به اعضای خانواده خود نیز بدبین هستند، گفت: دلیل گسترش این بی‌اعتمادی در میان مردم، عمل نکردن به دستورات دین است.

 

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: برای مثال رفتار داعش به‌ عنوان مسلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد درحالی‌که آنها معیار حق و اسلام نیستند به همین خاطر مردم دنیا با مشاهده رفتار آن‌ها نسبت به اسلام دچار سوءظن شده‌اند.

 

وی افزود: درحالی‌که رهبر معظم انقلاب با نوشتن یک نامه منبع اسلام و حق را به مردم دنیا معرفی کرده و به آنها می‌فرمایند که اگر نمی‌خواهند دچار سوءظن و بدبینی شوند باید به سراغ منبع اسلام و حق یعنی قرآن و سنت رسول خدا (ص) بروند.

 

حجت‌الاسلام‌ بی‌آزار تهرانی یادآور شد: باید سعی کنیم از سوءظن دوری‌کنیم ولی این موضوع به این معنا نیست که سوءظن بد است بلکه باید انسان همیشه برای جلوگیری از خطر اندکی سوءظن داشته باشد./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات