۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۴۲۷۹۹
از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم برگزار شد؛

اردوی ادبی یک روزه شاعران قمی و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ روز شنبه 4 بهمن ماه 1393 اردوی یک روزه‌ی ادبی ویژه شاعران قمی از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم برگزار شد.
اردوي ادبي يک روزه شاعران قمي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری استان قم، در این سفر یک روزه به تهران، شاعران جوان استان با حضور در سالن مهر حوزه هنری در محفل «قول و غزل» شرکت کردند. در پازدهمین محفل «قول و غزل» در کنار شاعران جوان کشور آقایان حسن خسروی وقار، میثم داوودی، جواد الهی پور، سید جواد میرصفی و محمد عابدی و خانم حانیه صادقی از شاعران قمی به ارائه اشعار خود پرداختند.

 

ایراد سخنرانی توسط دکتر «عبدالحمید ضیایی» استاد فلسفه با موضوع «رابطه شعر و اندیشه» و همچنین اجرای قطعه‌های آوازی با صدای «مهدی جاور» خواننده و آهنگ ساز، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

اجرای محفل «قول و غزل» بر عهده «سعید بیابانکی» شاعر شناخته شده کشور بود و دکتر «اسماعیل امینی» به عنوان کارشناس برنامه او را همراهی می کرد. گرامی‌داشت یاد و خاطره شاعر آیینی زنده یاد «مشفق کاشانی» از برنامه‌های ویژه‌ای این محفل بود.

 

«قول و غزل» عنوان محفلی‌ست که روز شنبه اول هر ماه برگزار می‌گردد و بخش‌های مختلفی چون شعرخوانی، سخنرانی، اجرای موسیقی و ... دارد.

 

شاعران قم پس از پایان برنامه راهی مرقد امام راحل شدند تا پس از زیارت و عرض ارادت به حضرت امام خمینی(ره) آن هم در آستانه دهه مباک فجر رهسپار شهر مقدس قم شوند./978/د102/ف

ارسال نظرات