۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۶۸۰
نماینده ولی فقیه در کردستان:

رعایت مرزهای شرع مقدس اسلام در ‌مراکز علمی و دانشگاهی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر توجه ویژه به مسئله حجاب ‌در مراکز علمی و دانشگاهی ‌گفت: باید مرزهای شرع مقدس ‌در این مراکز رعایت شود.‌
حجت‌الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه امروز در جلسه شورای مرکزی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر سررشته تمامی فرائض است و در صورتی که تعطیل شود سایر فرائض الهی نیز تعطیل می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با یادآوری اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص)، این مسئله را موجب جریحه‌دار کردن قلب مسلمانان دانست و گفت: از آنجایی که آنها به عنوان پیروان شیاطین چنین عمل منکری را مرتکب شدند، مسلمانان به خوبی عکس‌العمل نشان دادند و این نشان از اعتقاد به شخصیت والای پیامبر است.

 

وی در ادامه افزود: تلاش‌های مذبوحانه دشمنان دین اسلام در هتاکی به پیامبر رحمت موجب شد تا در همین مدت کوتاه شخصیت‌های مشهور و خاص از اروپا و کشورهای غربی به دین اسلام روی بیاورند و روی‌آوری به خواندن قرآن در غرب افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ‌حسینی‌شاهرودی همچنین به پیام زیبای مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و غرب اشاره کرد و این پیام را حاوی مطالب اثرگذاری دانست که در چنین برهه‌ای اثرات خود را خواهد گذاشت و گفت: چرا که در این نامه، مقام معظم رهبری عظمت و اقتدار نظام به رخ کشورهای غربی و اروپایی کشیده شده‌اند.

 

وی در ادامه گفت: در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم و باید گفت که انقلاب اسلامی پدیده‌ای بود که عظمت را برای اسلام و مسلمانان در جهان ایجاد کرد.

 

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، هر روز که می‌گذرد عظمت اسلام و این انقلاب اسلامی در قالب موضوعی متبلور می‌شود و زمان که جلوتر می‌رویم، انقلاب اسلامی پرقدرت و پرشتاب در جهان جلوه می‌کند و این کاری بود که امام راحل به عنوان یک معروف بزرگ انجام داد.

 

وی همچنین به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اگر آیات قرآن را کنار هم بگذاریم، نشان می‌دهد که در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید چکار کرد چون خداوند در قرآن می‌فرماید شماها بهترین امت هستید در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر بکنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین ‌حسینی‌شاهرودی ادامه داد: در هر زمینه‌ای که خوبی‌ها گسترش پیدا کند، دامنه منکرات کاهش می‌یابد و با این اعمال به عزت و عظمت و قدرت بیشتری دست خواهیم یافت.

 

وی با یادآوری اینکه افرادی برای توسعه استان مانع‌تراشی می‌کنند، این افراد از بومی‌های استان هستند که خواسته و یا ناخواسته جلو توسعه استان را می‌گیرند که باید با آنها مبارزه کرد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در منطقه کردستان گفت: معروف آن است که جلو کسب و کار را باز کنیم و تولید را توسعه ببخشیم لذا باید با افرادی که خلاف این مسیر حرکت کنند، برخورد کرد.

 

وی همچنین گفت: این حرف خداست که بهترین و بدترین را امر به معروف تعیین می‌کند، پس بدترین کار آن است که نهی از منکر نکنند و یک سری از منکرات را ببینند و به راحتی از کنار آن بگذرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی در ادامه اقدامات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: ستاد در استان خوب شکل گرفت و همه مسئولان استان به نوعی در ستاد مسئول هستند.

 

وی تصریح کرد: اینکه دامنه ستاد احیا در قالب شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تا روستاهای استان کشیده شده است، جای تقدیر و تشکر دارد و از این به بعد باید روی بحث کیفی‌سازی اقدامات باید کار شود و از بهترین و موثرترین افراد در شوراها استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ‌حسینی‌شاهرودی افزود: ستاد احیا در قالب کارهای فرهنگی برنامه‌های خود را دنبال می‌کند و باید سعی شود تذکر لسانی که از کارهای این ستاد است به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

 

وی همچنین گفت: مجموعه‌ای هم از جمله دستگاه قضا و نیروی انتظامی که نظام اسلامی برای آنها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای تعیین کرده ‌باید با مصادیق منکرات برخورد داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گریزی هم به مسئله حجاب و بدحجابی و آرایش در مراکز علمی و دانشگاهی زد و گفت: باید مرزهای شرع مقدس را رعایت کنیم و از کارهای خلاف شرع و دستورات دین که به عنوان یک فعل حرام معرفی شده‌اند، جلوگیری کرد.

 

وی افزود: اگر آرایش و یا بدحجابی یک کار حرام است باید با آن برخورد شود و به طریق مختلف مانع از انجام چنین فعل‌های حرامی شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ‌حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: آنچه را که خداوند، قرآن و پیامبر جایز دانسته است، سخت نگیریم اما آنچه را که انجام آن منع شده است، باید به شدت با انجام آن مقابله کرد و اجازه ندهیم به تمامی جامعه تسری یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: افرادی که با انجام کارهای خلاف به دین و ارزش‌های اسلام ده‌کجی می‌کنند، باید بدون اغماض با آنان برخورد کرد./907/د101/ب6

ارسال نظرات