۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۴۲۶۰۴
قائم مقام ستاد احیای امربه معروف خبرداد؛

حمایت از طرح‌های خلاقانه و جذاب در زمینه امر به معروف

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: این ستاد از تمامی طرح‌های ابتکاری، خلاقانه، جذاب و مطابق با ارزش‌های دینی که مروج این فریضه مهم الهی باشد، استقبال و حمایت می کند.
امر به معروف و نهي از منکر

یوسف ریاضی، قائم مقام ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: در قانون اساسی اصل هشتم به امر به معروف و نهی از منکر مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم مورد اشاره قرار گرفته است، با این اوصاف تذکر لسانی و انجام این فریضه بر عهده همگان است.

 


وی با بیان این‌که این فریضه بیش از آن‌که یک قانون باشد، یک امر الهی و واجب است، افزود: تمام مسوؤولان دستگاه های اجرایی موظف به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند و اگر در اداره ای مدیری از سوی کارمندش مورد این فریضه قرار گرفت، لازم است به جای توبیخ، از کارمندش تجلیل کند.

 


ریاضی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای دیگر احکام الهی است، گفت: اگر در جامعه در برخی بخش‌ها به اهداف مورد نظر نظام جمهوری اسلامی نرسیده ایم و اگر هنوز فاصله طبقاتی در جامعه وجود دارد و شاهد مفاسد اقتصادی هستیم، همه در سایه عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 


وی با اشاره به این‌که دفاتر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی شهرهای استان فعال شده است، افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به لحاظ اینکه مردم در خصوص جامعه احساس تکلیف کنند، فعالیت گسترده ای را آغاز کرده است و از تمامی طرح‌های ابتکاری، خلاقانه، جذاب و مطابق با ارزش‌های دینی که مروج این فریضه مهم الهی باشد، استقبال و حمایت می کند.

 


ریاضی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در سایه عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ملت ایران دانست و افزود: بیشترین نیاز جامعه برای اصلاح امور و رفع معضلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، عمل به امر به معروف و نهی از منکر است، به عبارت دیگر امت اسلامی در مقابل جامعه و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسؤول است.

 


وی با بیان این‌که فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات فراموش شده است، افزود: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به هیچ عنوان در حوزه برخورد و دستگیری ها فعالیت نداشته و این ستاد در حوزه تبلیغ و احیای این فریضه الهی فعالیت می کند.

 


ریاضی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کنار تذکر لسانی به تذکر کتبی می پردازد، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر برای هفت قشر دانش آموزان، دانشجویان، بازاریان، اصناف، هیئت های مذهبی و رانندگان در کنار تذکر لسانی تذکر کتبی در قالب 16 نوع کارت توزیع می کرد.

 


قائم مقام ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که ستاد استان رتبه سوم کشوری را در سال 92 کسب کرده است، افزود: اعتقاد داریم ترویج این فریضه مهم الهی بایستی با رعایت شرایط و اصول سفارشی اسلام تحقق یابد، در غیر این‌صورت نتیجه عکس خواهیم گرفت./935/پ302/ب4

ارسال نظرات