۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۴۲۴۸۵
امام جمعه موقت قزوین:

حضور کارشناسان دینی در عرصه رسانه از بهترین تبلیغ‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که حضور کارشناسان دینی در حوزه رسانه از بهترین تبلیغ‌ها است گفت: وجود خبرگزاری رسا که با حضور طلاب دینی و تاثیرگذار در مجامع دینی فعالیت می‌کند می‌تواند زمینه تقویت مبانی اعتقادی را در جامعه ایجاد کند.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا با بیان این‌که حضور کارشناسان دینی در حوزه رسانه از بهترین تبلیغ‌ها است، گفت: وجود خبرگزاری رسا که با حضور طلاب دینی و تاثیرگذار در مجامع دینی فعالیت می‌کنند می‌تواند زمینه تقویت مبانی اعتقادی را در جامعه تقویت کند.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه افزود: معنای واقعی اقامه نماز، نمازخواندن نیست بلکه فعالیت کردن در زمینه شکل گرفتن بسترهای ملی برای ایجاد ارزش‌های اسلامی است و یا حضور افرادی از جنس حوزه در عرصه خبررسانی می‌تواند محقق کننده این شرایط باشد.

 

وی ادامه داد: یک خبرنگار و قالب خبرگزاری با مطرح کردن یک خبر ارزشی و جامع می‌تواند مسأله ای که شعاع نفوذش شاید محدود و کوچک باشد را به جایگاهی نامحدود و جهانی برساند و این امر موضوعی قابل شکرگذاری است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) با بیان این‌که خبرگزاری رسا با تبلیغ رسالت الهی اقدام بزرگی را انجام می‌دهد اظهار داشت: یک مبلغ باید اهل خشیت باشد و از خدای متعال بترسد اما ترسی از کسی دیگر نداشته باشد و این رویکرد یک حوزوی در قالب رسانه باید قرار بگیرد تا بتواند به خوبی عمل کند.

 

وی همچنین بیان داشت: شما یک رسانه فراملی هستید و باید آزادانه و بدون جانبداری عمل کنید، اما ما از پشت تریبون شاید متاثر از مخاطبان میل آنها را در نظر بگیریم و نتوانیم آزادانه عمل کنیم؛ بنابراین هر چقدر شما آزاده تر باشید تاثیرپذیری شما از دیگران کم و تاثیرگذاری روی دیگران بیشتر می‌شود.

 

استادیار دانشگاه امام خمینی(ره) ابراز کرد: انسانها با آزادگی می‌توانند رسالت خود را به خوبی انجام دهند از سوی دیگر رسانه نباید به دنبال منافع خود باشد؛ زیرا در این حالت رسانه به دنبال جناح بندی‌های سیاسی رفته و از رسالت اصلی خود جا می‌ماند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از نیروهای فرهنگی و ایمانی وجود دارند که اگر امثال شما به سراغ آنها نروید تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی آنها در جامعه مغفول خواهد ماند، رسانه می‌تواند در شناساندن افراد متدین و صاحب نظر در جامعه ابزار خوبی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: امروز معارف نورانی قرآن بر بال رسانه‌ها سوار شده و با سرعت شگفت انگیزی همه جا را تحت الشعاع اطلاع رسانی خود قرار می‌دهد و با این شرایط به خوبی می‌توان پیام دینی و انقلابی را به جهان منتقل کرد.

 

وی در پایان گفت: رسانه متعلق به روحانیت شجره طیبه ای است که همیشه می‌تواند تاثیرگذاری خود را داشته باشد، پس باید قدر این ابزار و شرایط را بدانید./955/پ202/ب4

ارسال نظرات