۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۴۲۴۴۱
امام جمعه اردبیل:

نامه رهبری نشانگر حقیقت اسلام و درهم شکننده برهان غلط گروه‌های افراطی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا را نشان گر حقیقت اسلام به جهانیان دانست و گفت: نامه مقام معظم رهبری حقیقت اسلام را در شکستن برهان غلط گروه‌های افراطی نشان داد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص)، گفت: از اینکه اروپایی‌‌ها اجازه داده‌اند به ساحت پیامبر اهانت شود و از اینکه تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرده و منافع ملی خود را در مبارزه با تروریسم معیار قرار داده‌اند، جای تعجب دارد.

 

وی افزود: داعش و گروه های تروریستی در حالی که مولود غرب و آمریکا است ولی امروز غرب آن را به نام اسلام و پیامبر معرفی می شود و این اشتباه بزرگ تاریخی اروپایی‌ها است.

 

حجت الاسلام و السملمین عاملی با انتقاد از اینکه اهانت به ادیان به عنوان امری قانونی و یک حق در ادبیات و نظام حقوقی آن‌ها تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: جراحت شمشیر بر بدن در نزد آن‌ها غیرقانونی است اما جراحت زبان و اهانت بر عواطف 1,5 میلیارد مسلمان که به مراتب بالاتر از جراحت شمشیر است، قانونی است.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: مشکل غربی ها فرار از چند حقیقت مهم است که حقیقت اول این است که قرآن در حال تسخیر غرب است و آن‌ها برای فرار از این حقیقت دست به جنایت‌هایی مثل جنایت شارلی ابدو و دستور چاپ کاریکاتور موهن به ساحت نبوی را صادر می‌کنند.

 

وی گفت: حقیقت دوم این است که آزادی نمی‌تواند افسار گسیخته باشد چون آزادی در مسیر کمال انسانی است و اهانت، کمال نیست.

 

حجت الاسلام و السملمین عاملی افزود: حقیقت سوم این است که خود آن‌ها در مرحله عمل، آزادی بیان مطلق را اجازه نمی‌دهند و خط قرمزهایی مثل تعرض به جنایات صهیونیسم بین‌الملل دارند.

 

وی اظهار کرد: حقیقت چهارم این است که تروریست‌های مهاجم به شارلی، نماینده داعش هستند نه نماینده 1,5 میلیارد مسلمان و جای تاسف است که رییس جمهور فرانسه گفت مسلمان‌ها با حمله به دفتر شارلی، با ما، تمدن ما و ارزش‌های ما اعلان جنگ کرد‌ه‌اند.

 

خطیب جمعه اردبیل از حاکمیت استانداردها و معیارهای دوگانه در سیستم حقوقی دنیا و درجه‌بندی انسان‌ها که از سوی جامعه به اصطلاح جهانی اعمال می‌شود، انتقاد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با مهم و ارزشمند دانستن نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا در مورد اسلام، خاطرنشان کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را حرکتی شایسته در معرفی اسلام حقیقی به جهانیان می‌دانیم و بر این باوریم که این نامه می‌تواند حقیقت اسلام را در شکستن برهان غلط گروه‌های افراطی نشان دهد.

 

وی با بیان اینکه این نامه از دو جهت مهم است، ادامه داد: اول اینکه حقیقت اسلام را به جهانیان نشان داد که روش دعوت در اسلام شمشیر نیست بلکه دعوت به برهان و حکمت است با این دعوت عقلانیت اسلام، قدرت برهان، جمال و زیبایی اسلام نشان داده شد و فرقه‌های تکفیری که نشانده غرب است به مردم و جوانان معلوم شد.

 

امام جمعه اردبیل، گفت: دوم اینکه این اقدام می‌تواند پایه مهمی در تعامل تمدن‌ها و مخصوصا مسیحیت و اسلام باشد و زمینه را برای صلح و امنیت بین ادیان فراهم کند./937/پ201/ب6

ارسال نظرات