۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۴۲۱۳۵
وزیر دادگستری:

حوادث تروریستی فرانسه خودزنی غربی‌ها و نشان از استیصال آن‌ها علیه جبهه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری گفت: آنچه که در فرانسه و حوادث تروریستی اتفاق افتاد، بی تردید نوعی خودزنی از سوی غربی‌ها است که به صورت مستقیم و یا توسط خودسری داعشی‌ها به وجود آمد که در هر دو صورت نشانگر استیصال غرب علیه جبهه اسلامی است زیرا جریان داعش هدفی به جز ما ندارد.
حجت الاسلام پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در یازدهمین اجلاس سالانه مؤسسین و مدیران مدارس علمیه خواهران سراسر کشور که عصر امروز در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، گفت: از آن‌جایی که نظام اسلامی برخواسته از روحانیت بود، ‌حضرت امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حوزه‌های علمیه خواهران توجه ویژه کرده و طی حکمی دستور به تأسیس جامعه الزهرا(س) دادند و امروزه 70 هزار خواهر طلبه در حال تحصیل در زمینه علوم دینی هستند.

 

وزیر دادگستری تصریح کرد: حوادثی که این روزها در فرانسه توسط نشریه شارلی اتفاق افتاد و در کاریکاتورهایی به حضرت رسول اکرم(ص) و عیسی(ع) اهانت شد، ضد کرامت اسلامی و سرمایه و میراث اسلامی و جهانی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: وقاحت تا حدی رسید که وقتی پاپ واتیکان در خصوص اهانت به حضرت رسول اکرم(ص) ایراد گرفت، نخست وزیر جوان و احمق انگلستان با بی ادبی فراوان در مقابل او ایستاد و جواب داد.

 

حجت‌الاسلام پورمحمدی عنوان کرد: آنچه که امروز ستون و بنای استوار اسلام را برافراشته، انقلاب اسلامی و تفکر شیعی و اهل‌بیتی(ع) است که تنها نقطه اتکای انسان می‌باشد.

 

وی با بیان این‌که هدف غرب از جسارت به رسول گرامی اسلام، مقابله با تمام ادیان و مذاهب اسلامی است، تصریح کرد: غرب یک واتیکان دارد که او را هم به سخره گرفتند و محلی از اعراب برای وی نگذاشتند.

 

وزیر دادگستری با بیان این‌که فرانسه مهد حرکات فرهنگ ستیزی، دین ستیزی و مذهب ستیزی است، خاطرنشان کرد: امروز در مقابله با چنین دنیایی، جمهوری اسلامی ایران باید با زبان موفق اقتصاد و ساختارهای سیاسی قابل دفاع سخن گفته و از ارزش‌های خود کوتاه نیاید.

 

وی خاطرنشان کرد: امام با هوشمندی و عمق فهم دینی نظام سیاسی حاضر را به وجود آورد؛ اما کسانی که با این نظام مخالفت می‌کنند، هنوز از دیدگاه روشنی برخوردار نبوده و حرف‌های امام را نفهمیده‌اند که این نظام بر اساس یک شناخت صحیح شکل گرفته است.

 

حجت‌الاسلام پورمحمدی به جایگاه والای زن مؤمن و فرهیخته در جامعه اسلامی و نگاه حضرت امام خمینی به آن اشاره کرد و گفت: غربی‌ها فکر می‌کنند جایگاه و حقوق زن نقطه ضعف ما است؛ در صورتی که زن مؤمن و فرهیخته نقطه اتکای ما بوده و همواره باعث افتخار است.

 

وی با بیان این‌که روزگاری خواهران اهل‌سنت در برخی از مناطق اجازه درس خواندن نداشتند، تصریح کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی مقدار زیادی طلبه خواهر اهل‌سنت داریم که در نگاه اعتلای فرهنگی بسیار ارزشمند است.

 

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: غرب و جهان استکبار و سلطه تا به حال شرق را در مقابل خود می‌دید، اما امروز به دنبال جایگزینی یک دشمن بزرگ فرضی هستند.

 

وی اضافه کرد: محصول تلاش 150 سال غرب در سرزمین فلسطین جمع شده بود اما امروز درمانده شده‌ و به حداقل ظرفیت رسیده‌اند؛ این اتفاق به همت والای جمهوری اسلامی در مهد تمدن و فرهنگ اسلامی شکل گرفته که کانون آن حوزه‌های علمیه برادران و خواهران است.

 

حجت‌الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرانسه و حوادث تروریستی اتفاق افتاد، بی تردید نوعی خودزنی از سوی غربی‌ها است که به صورت مستقیم و یا توسط خودسری داعشی‌ها به وجود آمد که در هر دو صورت نشانگر استیصال غرب علیه جبهه اسلامی است زیرا جریان داعش هدفی به جز ما ندارد.

 

وی با بیان این‌که تا کنون رشد و موفقیت فرهنگی بسیاری در کشور داشته‌ایم و باید تلاش خود را برای اعتلای هرچه بیشتر فرهنگی به کار بندیم، گفت: اگر دغدغه فرهنگی در کشور وجود دارد، از ضعف ما نبوده و به سبب قدرتمندی و توانایی جریان مقابل است که فرصت‌های بسیاری را هزینه کرده‌اند.

 

وزیر دادگستری با بیان این‌که دولت و سایر نهادها و مجموعه‌ها در حال ادامه دادن فعالیت‌های مثبت خود هستند، اضافه کرد: برخی در روزنامه‌ها و سایت‌ها طوری تحلیل و جوسازی می‌کنند که انگار وضعیت بسیار وحشتناکی در داخل کشور وجود دارد و همه چیز درهم بوده و هیچ کار فرهنگی تا به حال انجام نشده است؛ در صورتی که این باعث می‌شود، جبهه اسلامی را به چالش کشیده و نگاه بیرونی را نسبت به ما امیدوار کند.  

 

وی با بیان این‌که روحانیت در راستای اعتلای دین به هیچ وجه نباید به افق تحلیل گران مغرض چشم بدوزد، گفت: روحانیان و مبلغان باید خود از بالا به تحولات کشوری و بین المللی نگاه کنند.

 

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان این‌که مهم‌ترین کار روحانیت تبلیغ و ترویج دین است، تأکید کرد: شأن ترویج و تبلیغ دین نباید در میان روحانیان تضعیف شود زیرا این امر رسالت نهایی روحانیان است./997/پ202/ج

ارسال نظرات