۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۴۲۱۱۸
در دیدار برگزار کنندگان کنفرانس استراتیژی برند با علما تأکید شد؛

ضرورت فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای اسلامی و ایرانی

خبرگزاری رسا ـ اعضای کمیته سیاسیت گذاری نخستین کنفرانس بین المللی استراتیژی برند با آیت الله محمد علی گرامی و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی دیدار کردند؛‌ در این دیدارها بر فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای ایرانی تأکید شد.
برند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای کمیته سیاسیت گذاری نخستین کنفرانس بین المللی استراتیژی برند امروز با آیت الله محمد علی گرامی و حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی دیدار کردند.

 

بر اساس این گزارش، در دیدار این گروه با آیت الله گرامی محمد رضا انبیایی، دبیر اجرایی کنفرانس به تشریح اهداف این کنفرانس پرداخت و گفت: متأسفانه در کشور به دانش برند که از دانش های مهم بین المللی است، توجه نمی شود؛ به دلیل عدم توجه به این دانش مهم، جمعی از دانشجویان کشور بر آن شدند تا در زمینه برند اسلامی به فعالیت بپردازند.

 

سپس دبیر علمی این کنفرانس اظهار داشت: تاکنون 189 سازمان و مرکز علمی داخلی و خارجی برای شرکت در این کنفرانس اعلام آمادگی کردند، متأسفانه در کشورهای اسلامی از برندهای خارجی استفاده می شود.

 

وی با بیان این که این کنفرانس بزرگترین کنفرانس علمی خاورمیانه است، ادامه داد: با وجود این که برندهای حلال متعلق به کشورهای اسلامی است اما می بینیم که کشورهای خارجی متولی برندهای حلال هستند، برندهای ایرانی و اسلامی باید در جهان رواج پیدا کند.

 

سپس آیت الله گرامی با بیان این که صنعت برند، صنعتی بسیار مهم است، گفت: متأسفانه در کشورهای اسلامی به صورت کامل به این مسأله رسیدگی نشده است.

 

وی افزود: در زمان امام سجاد(ع) پارچه ها و سکه هایی از خارج وارد بلاد مسلمین شده که به وسیله آنها مسیحیت در جامعه تبلیغ می شد، عبدالملک مروان متوسل به امام(ع) شد که در این وضعیت چه باید کرد، حضرت فرمود باید بکوشید و خودتان ضرب سکه کرده و اجناس مورد نیاز جامعه را تأمین کنید.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به نقش علمای دینی در مقابله با اجناس خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: در قرن های گذشته و در زمان مشروطه، علما اصفهان برای مقابله با مصنوعات خارجی و کفار تصمیم گرفتند در مهمانی هایی که از مواد خارجی استفاده شده شرکت نکنند و پارچه های خارجی را در لباس های خود به کار نبرند، همین مسأله سبب استفاده جامعه از تولیدات داخلی شد.

 

وی با بیان این که متأسفانه گمرک و متولیان این امر وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند، ابراز داشت: افزون بر فرهنگ سازی از سوی علما، مراجع قانونی و قوه قضاییه باید با افراد خطا کار اقتصادی با قاطعیت کامل برخورد کند، هزاران کار علمی بدون عمل کردن بدون فایده است.

 

در ادامه برنامه ها، اعضای برگزار کننده این کنفرانس با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی دیدار کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به ضرورت پرهیز از شعار دادن اشاره کرد و یادآور شد: در کارها شعاردادن بی معنا است بلکه باید عمل کرد؛ متأسفانه مشکلی که در جامعه وجود دارد این است که افراد جامعه خود را در سطحی پایین می دانند.

 

وی با بیان این که اهداف جامعه را باید با همدلی و مهربانی به ثمر رساند، عنوان کرد: اختلاف نظرها همیشه وجود دارد اما این اختلاف نظر به معنای درگیری نیست، باید بدانیم که با وجود تمامی اختلافات می توان کار درست انجام داد.

 

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با بیان این که اگر کارها تشکیلاتی انجام شود، به نتایج مهمی خواهیم رسید، خاطرنشان کرد: غربی ها آن چنان که تبلیغ می کنند از ایران جلوتر نیستند، چرا جامعه خود را در برابر غرب ضعیف می داند، با مدیریت درست و همت بالا می توانیم پیشرفت های بسیاری داشته باشیم./1323/پ202/ف

 

ارسال نظرات