۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۴۱۸۵۲
مدیر کل اوقاف زنجان:

جشن انقلاب در جوار امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه زنجان با بیان این که برنامه‌ها و جشن های اجرایی اوقاف از چند روز قبل از ایام‌الله دهه فجر آغاز خواهد شد گفت: امسال جشن انقلاب در جوار امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار می شود.
حجت الاسلام باقري

حجت‌الاسلام علی باقری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: این دهه یادآور وحدت، همدلی و شکوه ملت ایران است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که برای گرامی داشت این ایام مبارک هر سال برنامه‌های مختلفی از سوی ارگان‌ها و نهادها برگزار می‌شود تصریح کرد: اداره کل اوقاف زنجان نیز به همین مناسبت برنامه‌های متعددی در استان برگزار خواهد کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با تاکید بر این که برنامه‌ها و جشن های اجرایی سازمان اوقاف از چند روز قبل از ایام‌الله دهه فجر آغاز خواهد شد خاطرنشان کرد: در این چند روز نسبت به فضاسازی و آذین‌بندی آستان مقدس امامزادگان استان اقدام می‌شود.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به برگزاری جشن های انقلاب از سوی اداره کل اوقاف زنجان تأکید کرد: افزون بر فضاسازی مساجد به مناسبت این ایام الله مبارک، امسال جشن انقلاب در جوار امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه به برنامه های مد نظر اداره کل اوقاف زنجان برای برگزاری در ایام دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شاخص اوقاف در این ایام برپایی محافل انس با قرآن کریم است که این محافل براساس وظایف ذاتی اوقاف که اجرای برنامه‌های قرآنی است، با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری با هدف انس بیشتر مردم به ویژه جوانان با قرآن کریم برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه به دیگر برنامه های طراحی شده برای برگزاری اشاره کرد و افزود: مراسم ختم قرآن و ختم صلوات در جوار آستان مقدس امامزادگان شاخص استان، تبلیغات محیطی اطراف امامزادگان به منظور دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری مراسم سخنرانی در چند بقعه شاخص استان به منظور تبیین جایگاه نظام اسلامی و دستاوردهای آن و نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های در دست اجرا در دهه فجر است.

 

وی سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و تبیین دستاوردهای وقفی کشور را از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: ارائه گزارشی از جایگاه موقوفات قبل و پس از پیروزی انقلاب و دستاوردهایی که اوقاف پس از پیروزی انقلاب داشته است نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف در دهه فجر است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در پایان با اشاره به این که تعداد 126 امامزاده و 1500 مسجد در استان وجود دارد افزود: امسال در 12 بقعه شاخص استان و اغلب مساجد برنامه‌های مناسبتی دهه فجر اجرا خواهد شد./949/ت302/ب4

ارسال نظرات