۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۴۱۸۲۵

اخبار کوتاه فرهنگی از ‌کاشان

خبرگزاری رسا ـ اهدای 40 تن آهن از سوی خیرین به دانشگاه کاشان و عدم انسجام و همگرایی بین دستگاه‌های فرهنگی کاشان و نشست هم اندیشی دبیران شورای فرهنگی دانشکده‌های دانشگاه کاشان برخی از اخبار کوتاه فرهنگی کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، عباس زراعت در نشست هم اندیشی دبیران شورای فرهنگی دانشکده‌های دانشگاه کاشان برخورد مناسب با دانشجو را به نمایندگان فرهنگی دانشگاه تاکید کرد و گفت: استاد الگوی دانشجویان است و اعضای هیات علمی باید با برخورد مناسب به حقوق و شخصیت دانشجو احترام بگذرانند.

 

وی با بیان این که احترام در دانشگاه باید متقابل باشد افزود: اگر احترام به دانشجو بگذاریم در مقابل احترام متقابل دانشجو به استاد را نیز در دانشگاه شاهد خواهیم بود، لذا دانشگاه به عنوان یک مرکز پژوهشی و آموزشی در تعامل با دانشجو، استاد، کارکنان و محیط بیرونی باید اخلاقی باشد.

 

زراعت پرداختن به اخلاق دانشگاهی در برنامه‌های کلان جامعه را دارای اولویت خاصی دانست و  با اشاره به این که غفلت از آن آثار زیانبار فراوانی به بار می‌آورد گفت: توجه داشته باشیم که با دانشجو با عدالت رفتار کنیم.

 

زراعت تکریم استاد و دانشجو را در محیط دانشگاه لازم دانست و بیان داشت: استادان باید مسأله حق الناس و بیت المال را در دانشگاه مورد توجه قرار دهند، ضمن این که استادان باید نقدها را بپذیرند و در راستای انتقادات، نواقص و کمبودهای دانشگاه را جبران کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان نیز در این نشست اساتید را پرچمدار فرهنگ در دانشگاه بیان کرد وافزود: استادان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ درست به دانشجویان دارند.

 

حسین ستار با اشاره به اینکه منشأ بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ است اظهار داشت: ترویج اخلاق حرفه ای و فرهنگ می تواند رمز شکوفایی جامعه باشد.

 

وی هدف از تشکیل جلسه را هم اندیشی دبیران شورای فرهنگی جهت ترسیم افق پیش رو و ارزیابی عملکرد گذشته و همچنین بهره مندی از نقطه نظرات و دیدگاههای و تجربیات دبیران محترم عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای خبر داد و افزود: به زودی کارگاه اخلاق حرفه ای آموزش و اخلاق حرفه ای پژوهش در این دانشگاه برای استادان برگزار می شود.

 

عدم انسجام و همگرایی بین دستگاه‌های فرهنگی کاشان

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان از عدم انسجام، همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان انتقاد کرد.

 

مهدی نادعلی مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر کاشان گفت: عدم انسجام، همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی این شهرستان در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی یک چالش و معضل مهمی است که سبب شده تا برنامه‌ها از خروجی مطلوبی برخوردار نباشد.

 

وی افزود: همسویی، هم‌افزایی، پرهیز از موازی‌کاری و همبستگی بین دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی شهرستان سبب می‌شود تا بودجه‌ها به بهترین وجه ممکن مصرف شود و گامی به سوی تحقق چشم‌انداز فرهنگی شهرستان نزدیک‌تر شویم.

 

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، تربیت را مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود این نهاد فرهنگی در راستای اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی شهرستان مشارکت و همراهی بیشتری داشته باشد.

 

نادعلی ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه مشارکت و همکاری با متولیان فرهنگی کاشان به ویژه آموزش و پرورش این شهرستان یادآور شد: در شرایط فعلی که با انواع دسیسه‌ها و تهاجمات فرهنگی دشمن مواجه هستیم، کوتاهی در مقوله فرهنگ به هر میزان خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

 

وی با اشاره به یوم‌الله دهه فجر و لزوم بزرگداشت این ایام خاطرنشان کرد: آشنایی دانش‌آموزان با وقایع این رویداد بزرگ و ماندگار ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، چراکه این آینده‌سازان ایران اسلامی دوران انقلاب را درک نکرده‌اند لذا دشمن به راحتی می‌تواند نقشه شوم خود را از طریق آنها اجرایی سازد.

 

نادعلی بر لزوم نشاط و خاطره‌انگیز بودن جشن‌های پیروزی انقلاب برای دانش‌آموزان، از برگزاری جشن‌های فجر پیروزی ویژه دانش‌آموزان با همکاری فرهنگسرای معراج سازمان رفاهی تفریحی و آموزش و پرورش کاشان خبر داد و یادآور شد: انتظار می‌رود این گونه همکاری‌ها بین این دو نهاد فرهنگی استمرار داشته باشد.

 

وی برگزاری مسابقه روزنامه‌ دیواری را از جمله برنامه‌های جانبی این ویژه‌برنامه‌ها ذکر و تصریح کرد: سعی داریم این مسابقه به صورت ماهانه و به طور مستمر با هدف آموزش مفاهیم شهروندی در سطح مدارس شهرستان کاشان برگزار شود.

 

اهداء 40 تن آهن توسط خیر به دانشگاه کاشان

مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان گفت: حدود 40 تن آهن‌آلات توسط خیر گرانقدر آقای شکوری تحویل دانشگاه کاشان شد.

 

علی محمد الماسی ارزش ریالی این میزان آهن آلات را 700 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این آهن آلات صرف ساخت دو بلوک خوابگاهی این دانشگاه خواهد شد ضمن این که واسطه این امر خیر، متعلقه مرحوم حاج خلیل ترکیان از خیرین گرانقدر است.

 

وی همچنین از اهداء چهار میلیارد و 670 میلیون ریال سنگ توسط یکی دیگر از خیرین ‹‹ علی محمد ساتر›› خبر داد و افزود: سنگ های اهدایی این خیر گرانقدر نیز برای دانشکده مهندسی دانشگاه استفاده می شود.

 

مدیر عامل ستاد توسعه دانشگاه کاشان مشارکت خیرین در این دانشگاه را قابل تقدیر دانست و خاطر نشان کرد: خیرین این دانشگاه علاوه بر توسعه فضاهای آموزشی در تامین لوازم مورد نیاز پژوهشی این دانشگاه نیز مشارکت دارند.

 

الماسی افزود: سعیدی یکی از خیرین این دانشگاه علاوه بر تاسیس بنیاد نخبگان سعیدی و حمایت های مادی و معنوی از نخبگان، در هفته اخیر مبلغ دو میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات دانشکده حقوق این دانشگاه اختصاص داد.

 

وی فراهم سازی فضای مناسب ورزشی برای دانشجویان ساکن در خوابگاهها، ایجاد فضای مشاوره و تقویت صندوق فاطمه الزهرا(س) را از دیگر موارد مورد نیاز این دانشگاه برشمرد و یاد آورشد: دانشگاه باید حمایت لازم برای تکمیل پروژه های خیرین را مورد توجه قرار دهد./1307/پ203/ب6

ارسال نظرات