۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۴۱۱۳۸
جانشین فرمانده سپاه قدس مطرح کرد؛

توافق با اقتدار حاصل می شود نه با کوتاه آمدن

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: اگر قرار است توافقی شود ما می‌توانیم با اقتدار خود بندهای توافقنامه را بنویسیم نه با کوتاه آمدن که البته حتماً همین‌طور خواهد شد؛ این‌طور نیست که دشمن فکر کند زمینه ایجاد شد و فشار بیاورد، روی ملتی که بهترین جوانانشان را تقدیم کرده نمی‌توان فشار آورد.
سردار قاآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده سپاه قدس شب گذشته در مراسم گرامیداشت سرداران گردان الحدید که در مسجد امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد بابیان این‌که انقلاب امام راحل در طول تاریخ یک حرکت بی‌مثال است، گفت: حرکت‌هایی که فرزندان امام نیز در استمرار این انقلاب انجام دادند در مقایسه با حرکت‌های مشابه دارای روحی متفاوت است.

 

وی دفاع مقدس را یکی از حرکت‌هایی دانست که با جنگ‌های مشابه خود دارای تفاوت‌های بسیاری است و اظهار کرد: شاید بسیاری دفاع مقدس را در ردیف دیگر جنگ‌ها بدانند اما وقتی وارد جنگ می‌شویم و پدیده‌های آن را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که نمونه آن از دوره معصومین تاکنون وجود نداشته است.

 

قاآنی ادامه داد: امروز در دانشگاه‌های نظامی تمام دنیا تدریس می‌شود که حمله‌کننده باید توان بیشتری نسبت به‌طرف مقابل داشته باشد تا بتواند پیروز شد اما در جنگ، حتی یک روز هم امکانات ما به امکانات دشمن نرسید و حمله‌کننده به دشمن نیز نبودیم و دفاع کردیم اما در نمودار کلی نیز پیروز این نبرد ما بودیم.

 

وی به بیان وجه تمایز دفاع مقدس با سایر جنگ‌ها در دنیا پرداخت و گفت: در تمام دنیا سربازان با کراهت به جنگ می‌روند و می‌خواهند در هر موقعیتی بازگردند اما در جنگ تحمیلی سربازان کشور برای حضور در جبهه و انجام عملیات ذوق داشتند؛ می‌بینیم که از زمان اعزام تا خط مقدم به دنبال آن هستند که سخت‌ترین کارها را انجام دهند و وقتی زخمی می‌شوند نیز باید به‌زور او را به عقب برمی‌گرداندید.

 

اسارت در دفاع مقدس از جنس افتخار بود

جانشین فرمانده سپاه قدس اضافه کرد: هر کجا درباره جنگ صحبت می‌شود، وقتی به مسئله اسرا می‌رسیم می‌خواهند از آن عبور کنند و در مورد آن صحبت نکنند زیرا آن را یک موضوع خجالت بار برای خود می‌دانند اما فرزندان امام در موضوع اسرا حرف‌های افتخارآمیزی دارند.

 

وی به فداکاری‌های اسرا در برابر دیگر رزمندگان که موجب اسارت خودشان می‌شد اشاره و بیان کرد: در عملیاتی رزمندگان تمام حور را رد کردند و به ساحل دجله رسیدند، چندین نفر به اتوبان بصره ـ عماره رفتند، جایی که می‌توانست کمر دشمن را بشکند، به دلیل ایجاد موقعیتی بنا شد نیروها بازگردند، عزیزی را با چشمان خود دیدم که فریاد می‌زد «بچه‌های مردم اینجا ماندند»، آنان را به عقب فرستاد تا این‌که خودش اسیر شد، این اسارت از جنس افتخار است.

 

دفاع مقدس، فضای انسان‌سازی بود

سردار قاآنی بابیان این‌که فضای جنگ اقتضا می‌کند که بکشی تا کشته نشوی، ادامه داد: در چنین فضایی، یک عده انسان خشن و آدم کش از جنس موجوداتی از همچون داعش و تکفیری‌ها رشد کرده و تربیتی می‌شوند اما در جنگ ما فرماندهان این جنگ، مردان خط‌ شکن و فرماندهان گردان‌های خط‌شکن بودند که با قلب مهربان خود در زمین‌های خوزستان شجاعت و دلیری خود را به نمایش گذاشتند.

 

وی افزود: بالاترین دستاورد جنگ ما علاوه بر این‌که بعد از 200 سال یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، نه‌تنها غرب و شوروی به دشمنان ما کمک می‌کردند بلکه پیمان ورشو نیز به کمک آنان می‌آمد درحالی ‌که ما از تأمین امکانات اولیه خود نیز محروم بودیم.

 

جنگ ما هنر تربیت انسان داشت

قاآنی بابیان این‌که جنگ ما توانایی تربیت فرماندهان باایمان را داشت، اظهار کرد: با وجود اینکه ما چنین جنگی را اداره می‌کردیم، مهم‌تر از این دستاوردهای بزرگ این است که جنگ ما هنر تربیت انسان‌ها را داشت، جنگ ما انسان‌ساز بود که هیچ جنگی در دنیا چنین توانایی ندارد؛ فرماندهان ما باایمان، اخلاص و معنویت خود، اخلاص، معنویت و دین را در وجود رزمندگان شما می‌کاشتند.

 

وی با اشاره به فشارهای دشمن به کشور، گفت: اگر می‌بینید این مملکت با تمام فشارهایی که بر ملت وارد می‌شود با قدرت از خود دفاع می‌کند و این دفاع قدرتمندانه را به دیگران نیز آموزش می‌دهد، نتیجه تربیت این بزرگان است.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس به سفر یکی از استانداران وقت به مناطق عملیاتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از استانداران در خبرگیری از جبهه‌ها، گفت: «من تدبیر و برنامه‌ریزی و مدیریت انسان‌های 40، 50 ساله را در این بچه‌های 17، 18 ساله دیدم»؛ این هنر جنگ و امام ما و هنر شاگردان و سربازانی است که یاد آنان را گرامی می‌داریم.

 

مقاومت فلسطین و لبنان شاگردان مکتب دفاع مقدس هستند

وی به تأثیر آموزه‌های دفاع مقدس در جریان مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید اسرائیل جنایت‌کار در برابر این نیروهای مقاومت اطراف خود مانده است، نتیجه آموزش‌های مکتب  فرزندان شما است که حزب‌الله در شمال اسرائیل و جوانان فلسطینی در جنوب، شاگردی فرزندان شما را کرده‌اند و این‌چنین پنجه در صورت اسرائیل انداخته و او را بی‌آبرو کرده‌اند.

 

قاآنی، راه عزت را ادامه مسیر مقاومت و صلابت دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: اگر را عزت را می‌خواهیم باید این مسیر را دنبال کنیم در غیر این صورت اگر بایستیم و ببینیم دنیا می‌خواهد چه چیزی به ما بدهد خوش‌خیالی است؛ ما با دشمن حرف می‌زنیم اما این‌که توقع داشته باشیم دشمن، آن‌هم بی‌انصاف‌ترین و جنایتکارترین دشمن به ما امتیاز بدهد اشتباه است.

 

ما بااقتدار خود توافقنامه را می‌نویسیم نه با کوتاه آمدن

وی تصریح کرد: بندبند قطعنامه 598 را این بچه‌ها با عملیات خود و فشار آوردن بر دشمن و حامیان آن نوشتند، منتظر نشدند تا دشمن برای آنان کاری کنند؛ بدانیم اگر قرار است توافقی شود ما می‌توانیم بااقتدار خود بندهای توافقنامه را بنویسیم نه با کوتاه آمدن که البته حتماً همین‌طور خواهد شد؛ این‌طور نیست که دشمن فکر کند زمینه ایجاد شد و فشار بیاورد، روی ملتی که بهترین جوانانشان را تقدیم کرده نمی‌تواند فشار آورد.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس با تأکید بر این‌که در ذات این نظام، مماشات با دشمن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در ذات این نظام مماشات با دشمن نیست، اگر کسی فکر می‌کند می‌تواند با مماشات با دشمن به‌جایی برسد، اشتباه کرده، ما این مسیر را بااقتدار جلو می‌رویم.

 

وی افزود: نتانیاهو، جنایتکارترین انسان دنیا در جنگ رمضان، جنایت‌بارترین جنگ را در فلسطین ایجاد کرد، در هیچ جنگی نمی‌بینیم یک‌چهارم کشته‌هایش بچه باشند و بعد در صف اول مبارزه با تروریسم حضور پیدا کنند؛ امروز دشمن با یک ناتوانی در مقابل ایران مواجه شده‌اند؛ آنان توطئه می‌کنند اما بدانید ترس و وحشت آنان به‌مراتب از ما بیشتر است.

 

آمریکا و اسرائیل باید در مقابل فرزندان مقاومت شاگردی کنند

قاآنی تأکید کرد: یک نفر ایرانی در غزه نیست ولی ایران است که در آنجا تصمیم می‌گیرد، اعمال قدرت می‌کند و می‌جنگد، آمریکا و اسرائیل باید بیایند و شاگردی این بچه‌ها را بکند؛ آمریکا و اسرائیل کوچک‌تر از این هستند که بخواهند با این بچه‌ها هماوردی کنند.

 

وی یادآور شد: مسیری که این شهدا پیش روی ما بازکرده‌اند هرگز متوقف نخواهد شد، خانواده شهدا مگر به چیزی کمتر از رسیدن به حکومت جهانی امام زمان(عج) راضی می‌شوند؟ ما قطعاً به این راه خواهیم رسید./9315/پ201/ب6

ارسال نظرات