۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۰۷۳

آیت الله نجفی از عملکرد ائتلاف مبارزه با داعش به شدت انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از عملکرد ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به شدت انتقاد کرد.
حضرت آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با لیندل ساکس سفیر استرالیا در عراق، از عملکرد ائتلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با داعش به شدت انتقاد کرد و گفت: عراقی ها بسیار بیشتر از ائتلاف بین المللی با داعش به جنگ می پردازند. این ائتلاف اعلام کرده که جنگ با داعش سال ها طول می کشد.

 

وی افزود: عراق از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام تاکنون نفس راحتی نکشیده و با مصائب و جنایت های مختلفی روبروست. جزئی از این بحران ها از فساد در دولت ناشی می شود.

 

حضرت آیت الله نجفی بر لزوم یاری رسانی جهانی به عراق تأکید کرد و اظهار داشت: جامعه جهانی باید نقش فعالی در مبارزه با تروریسم در عراق ایفا کند، به آموزش نظامی و ارسال سلاح بپردازد و در برابر کشورهای حامی تروریسم بایستد. البته حفظ حاکمیت عراق در اولویت قرار دارد.

 

این مرجع تقلید حمایت جهانی از رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: جهانیان نه تنها از جنایت های رژیم اشغالگر انتقاد نکرده بلکه با جنبش و کشورهایی با این رژیم مخالفند نیز اعلام جنگ می کنند. این در حالی است که عراق هزاران قربانی تقدیم کرده و میلیون ها تن نیز به سوی جنوب و مرکز روانه شده اند.

 

وی از استرالیا خواست به جامعه جهانی جهت حمایت از عراق در برابر تروریسم فشار وارد ساخته و اجازه ندهد کشورهای غربی به اعزام تروریست ها به عراق بپردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات