۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۴۰۷۲۰
امام جمعه موقت سنندج:

داعش برای خدشه‌دار کردن دین اسلام تشکیل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهر سنندج با بیان این‌که ریشه گروه تکفیری داعش جهل است، گفت: داعش امروز خود را مجری احکام الهی معرفی می‌کند در حالی که این گروه برای خدشه‌دار کردن دین اسلام تشکیل شده است
ماموستا امين راستي، امام جمعه موقت سنندج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج، امروز در همایش امت واحده اسلامی که با حضور علما و روحانیان شیعه و اهل سنت و جمعی از مسؤولان در شهر سنندج برگزار شد، بیان کرد: نخستین محور وحدت بین مسلمانان قرآن کریم است، رسول‌الله(ص) و سنت ایشان دومین متمسک و محور وحدت در بین تمام مسلمانان است.


وی در ادامه بیان کرد: محبت به اهل‌بیت(ع) سومین محور وحدت در دین اسلام است، تمام مذاهب اهل تسنن خود را مرید و محب اهل‌بیت(ع) می دانند، مسلمانان مذاهب مختلف اسلامی در اعتقادات، آیات قرآن و روایات قطعی‌الدلاله اختلافی ندارند.


ماموستا راستی تصریح کرد: اهل تشییع و تسنن در 99 درصد از مسائل اعتقادی خود دارای اشتراک هستند، و در این میان تنها یک درصد اختلاف وجود دارد، متأسفانه دشمن از این یک درصد اختلاف سوء استفاده کرده و به دنبال تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است.


وی ریشه افراطی گری را در جهل خواند و بیان کرد: دشمنان به خوبی متوجه شدند که دین اسلام در تمامی ابعاد اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی غنی است و قادر به ایجاد حکومتی جهانی است از این رو به خاطر جلوگیری از این امر تمام تلاش خود را برای ایجاد اختلاف بین مسلمان ها و ممانعت از پیشروی این دین الهی می کنند.


امام جمعه موقت سنندج گفت: ریشه گروه تکفیری داعش جهل است، در طول تاریخ دشمنان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف به شیوه‌های مختلف در بین مسلمانان بوده‌اند و گروه هایی نظیر داعش با جهل و نادانی خود در راستای ضربه زدن و انحراف در اسلام حقیقی حرکت می کنند.


ماموستا راستی، گروه تکفیری داعش را عریان از حقیقت و هر نوع فضایل اخلاقی خواند و ادامه داد: داعش امروز خود را مجری احکام الهی معرفی می‌کند در حالی که این گروه برای خدشه‌دار کردن دین اسلام تشکیل شده است./967/پ202/ب4

ارسال نظرات