۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۴۰۷۱۵
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در شکل دهی افکار عمومی دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در شکل‌دهی، هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی بر کسی پوشیده نیست.
عبدالرضا عزيزي نماينده شيروان و رييس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه به عنوان یادبود شهید غلامرضا رهبر و شهید احمد رستگار که در سالن شماره یک نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: شهدای بسیجی با جان‌فشانی و از خودگذشتگی در دوران 8 سال دفاع مقدس در راه اعتقادات خود ایستادگی کرده و تحقق وعده الهی برای فرارسیدن حق و نابود شدن باطل را نشان دادند.

 

وی افزود: ملت ایران عظمت و قدرت خود را در دوران دفاع مقدس به جهانیان نشان داد و با توجه به اهمیت آن دوران لازم است که ما نسل جوان را بیشتر با نقش شهدا و ایثارگران آشنا کنیم.

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها عنوان کرد: امروز نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی بر کسی پوشیده نیست.

 

وی افزود: شاید محوری‌ترین نقش رسانه در گذشته اطلاع‌رسانی بود اما امروز رسانه‌ها جای خود را به ابزار هدایت‌گر جریان‌‌های گوناگون داده و با دو عنصر اطلاعات و پیام بر افکار انسانها و رفتارهای اجتماعی تاثیر گذاشته و عامل انتقال ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی هستند.

 

عزیزی در ادامه گفت: بنابراین رسانه تعامل دو سویه و منظم در راستای برقراری نظم و جلب مشارکت مردم در جامعه است امروزه شیوه‌های اطلاع‌رسانی رسانه پیچیده و دست‌یابی به آن آسان به نظر می‌رسد یک شبکه جهانی 600 عضو دارد و دو هزار کانال تصویری دائمی انتقال مفاهیم سبک زندگی را برعهده دارند.

 

وی با اشاره به امپراتوری دیجیتال اظهار داشت: امروز امپراتوری دیجیتال انتقال خبر و دگرگونی شخصیت کاربران را به عهده دارد زمان و مکان به سهولت پیموده می‌شود و از طریق رسانه اطلاعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به راحتی منتشر می‌شود.

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ، دین، هویت، ارزش های ملی، هسته مرکزی خانواده و حتی روابط والدین و فرزندان در معرض هجوم امپراتوری دیجیتال است آنچه مسلم است نمی‌توان تکنولوژی را نادیده گرفت باید برخی ریسک‌ها را پذیرفت تا هم‌پای تکنولوژی جهان حرکت کنیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات