۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۴۰۴۰۰

اجرای طرح تلاوت نور در مساجد خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ طرح تلاوت نور در مساجد خراسان جنوبی با هدف توسعه فرهنگ قر آنی در میان قشر نوجوان و جوان اجرا می شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، علی کاربر، مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) بیرجند، در اختتامیه ششمین طرح تلاوت نور کانون باقرالعلوم(ع) بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: طرح تلاوت نور کم هزینه ترین طرح قرآنی است که در مساجد خراسان جنوبی اجرا می شود.

 

وی، طرح تلاوت نور را  فرصتی مغتنم برای انس با قرآن کریم و بهره گیری از درس‌های این کتاب آسمانی برای زندگی افراد دانست و ادامه داد: طرح تلاوت نور به صورت قرائت یک صفحه از قرآن کریم و تفسیر یکی از آیات صفحه قرائت شده، توسط کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد اجرا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) بیرجند ادامه داد: خیّران قرآنی با تهیه و اهدای قرآن ‌کریم به مساجد می‌توانند کانون های فرهنگی هنری را در اجرای این طرح در مساجد یاری کنند.

 

وی با اشاره به تنوع فعالیت های قرآنی در این مسجد ادامه داد: این طرح قرآنی یکی از ماندگارترین طرح های قرآنی است که به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری در مساجد کشور اجرا شده است.

 

همچنین احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: افزایش مؤسسات قرآنی در سطح استان مرهون مشارکت ها مردمی بوده است.

 

وی با بیان این که در سال های اخیر با وجود کمبود اعتبارات موسسات و نهادهای قرآنی در خراسان جنوبی رشد خوبی داشته است، افزود: افزایش مؤسسات قرآنی در سطح استان مرهون مشارکت ها مردمی بوده و مردم خراسان جنوبی بی شک در این زمینه فعالیت های خوبی داشته اند.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر گسترش فعالیت های موسسات قرآنی، اظهار کرد: همه ما باید در زمینه ترویج مفاهیم قرآنی و آموزش علوم قرآنی تلاش کنیم و با حمایت های مادی و معنوی که از مربیان و موسسات قرآنی به عمل می آوریم حامی گسترش و رونق فعالیت های قرآنی در سطح استان باشیم.

 

محبی، انگیزه و هدف در ترویج و تعلیم هر علمی به خصوص در زمینه آموزش قرآن را بسیار مهم دانست و ادامه داد: همه اعمال انسان باید برای رضای خدا باشد و برای ادامه راه نیز اخلاص لازم است.

 

وی با بیان این که در سال های اخیر با وجود کمبود اعتبارات موسسات و نهادهای قرآنی در خراسان جنوبی رشد خوبی داشته است، یادآور شد: افزایش موسسات قرآنی در سطح استان مرهون مشارکت ها مردمی بوده و مردم خراسان جنوبی بی شک در این زمینه فعالیت های خوبی داشته اند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر هم به دلیل کمبود اعتبار گسترش فعالیت های قرآنی نیازمند تلاش ها و حمایت های مردمی است.

 

 لازم به ذکر است در این مراسم از 20 نفر از خادمان طرح تلاوت نور مسجد باقرالعلوم(ع) بیرجند با اعطای جوایزی تقدیر شد. همچنین در این مراسم دو نوجوان حافظ و قاری قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرده و گروه تواشیح تبیان نیز به اجرای برنامه برای مردم پرداختند./968/پ202/ب5 

ارسال نظرات