۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۴۰۳۴۱
حجت الاسلام طاهری:

جنگ و ظلم در دنیای امروز ثمره جهل بشریت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، جنگ، ظلم و بیادد در عالم را ثمره جهل بشریت دانست و گفت: متأسفانه بشریت هنوز آماده نشده و ظلم و خونریزی امروز جهان بشریت نشان می دهد که بشر همچنان در جهل و نادانی به سر می برد.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مبلغان استان در فریدونکنار با گرامیداشت میلاد با سعادت پیامبرگرامی اسلام و هفته وحدت، گفت: بهره گیری از سیره نبوی مهم ترین نیاز امروز جامعه بشری است.

 

وی با اشاره به این که در عصر جاهلیت، جهل و نادانی حاکم بر امور رفتار مردم بود، افزود: امروز نیز اختلافات، تفرقه و برخی تعصبات نکوهیده مربوط به جهل و نادانی است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، جنگ، ظلم و بیداد در عالم را ثمره جهل بشریت دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه بشریت هنوز آماده نشده و ظلم و خونریزی امروز جهان بشریت نشان می دهد که بشر همچنان در جهل و نادانی به سر می برد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که پس از ظهور حضرت باب علم و ایمان باز می شود، تصریح کرد: تا قبل از ظهور حضرت ولیعصر(عج) مردم آگاهی صحیحی از علم نداشتند و از علم حقیقی به دور بودند و پس از ظهر حضرت باب مدینه علم باز می شود و مردم علم حقیقی را می فهمند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایمان، علم، عدالت، تعهد، تقوا، امانت، صدق، وفا، انسان دوستی و نوع دوستی در پرتو عقل است، خاطرنشان کرد: عقل با ظهور حضرت رشد کرده و کامل می شود.

 

وی افزود: شیعه معتقد است زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کند جهان مملو از عدل و قسط خواهد شد چون قبل از آن ظلم و جور در جهان وجود داشت.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدل موجب ایجاد موازنه در مجموع عالم می شود، ادامه داد: قسط نیز ایجاد موازنه بین انسان ها در جامعه بشری می شود.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه هر روز شاهد گسترش اختلافات در میان کشورها هستیم، افزود: هم اکنون 186 کشور عضو سازمان ملل هستند این در حالی است که در طی دهه های گذشته هر سال در پی تقسیم کشورها شاهد افزایش تعداد اعضای سازمان ملل هستیم.

 

وی با بیان این که متأسفانه دشمنان اسلام هر روز به بهانه های مختلف در پی ایجاد تفرقه و اختلاف در میان ملل اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: هوشیاری و بصیرت دو نیاز مهم امروز ملت های مسلمان در برابر دنیای کفر است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که در دوران ظهور حضرت عقول مردم متمرکز و علم و اخلاق آنها کامل می شود، افزود: این مسأله همان فسلفه بعثت پیامبر گرامی اسلام بود که در در دوران ظهور حضرت محقق خواهد شد./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات