۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۴۰۲۱۲
امام جمعه ورامین:

واقعه غدیر از مشترکات جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ورامین، واقعه غدیر را از مشترکات جهان اسلام خواند و یادآور شد: همه علمای اسلام از هر گرایش و نحله فکری، اصل واقعه غدیر را قبول دارند و بیشتر منابع متقن اهل سنت این واقعه را به صورت مفصل و دقیق بیان کرده‌اند.
آيت الله سيد مرتضي محمودي امام جمعه ورامين

آیت‌الله سید مرتضی محمودی، امام جمعه ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سیره و سخنان پیامبر اکرم(ص) را مایه وحدت امت اسلام خواند و اظهار داشت: علمای اسلام با پیروی از دستورات رسول گرامی اسلام(ص) در جهت وحدت امت اسلام بر مشترکات تأکید کنند و اختلافات را کنار بگذارند.

 

وی با اشاره به جنایات گروه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی تصریح کرد: جنایات گروه‌های تکفیری نشان می‌دهد که آنها به طور اساسی با هر مکتب توحیدی چه شیعه، سنی و یا غیر مسلمانان عناد دارند و به هیچ ارزش انسانی نیز پایبند نیستند.

 

آیت‌الله محمودی تأکید کرد: در شرایط امروز که جوامع اسلامی به بلای ویرانگر افتراق و تفرقه مبتلا هستند و همچنین گروه‌های تکفیری زیر پرچم اسلام از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند، جهان اسلام بیش از پیش به وحدت نیاز دارد.

 

وی واقعه غدیر را از مشترکات جهان اسلام خواند و یادآور شد: همه علمای اسلام از هر گرایش و نحله فکری، اصل واقعه غدیر را قبول دارند و اکثر منابع متقن اهل سنت این واقعه را به صورت مفصل و دقیق بیان کرده‌اند که در «الغدیر» علامه امینی نیز به این منابع اشاره شده است.

 

امام جمعه ورامین با اشاره به جایگاه امام علی(ع) نزد پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان رهبر جامعه اسلامی، ادامه دهنده راه نبی مکرم اسلام(ص) و موجب هدایت مسلمانان بودند که مورد اتفاق همه تاریخ شناسان است.

 

وی در ادامه به کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پرچمدار وحدت جهان اسلام هستند تا علمای شیعه و اهل سنت در صف واحد با اعلام مواضع ضدتکفیری خود به وحدت کلمه برسند.

 

آیت‌الله محمودی در پایان افزود: حضور بزرگان اهل سنت و مسیحیان در راهپیمایی اربعین حسینی در کربلا نشان دهنده ضرورت ایجاد وحدت در جهان است که این وحدت می‌تواند گامی برای زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) باشد./908/ت302/ی

ارسال نظرات