۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۴۰۱۶۲
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم:

حوزه علمیه سنگری برای احیای تفکرات امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با بیان این‌که حوزه علمیه نیاز به سنگری بنای سنگری دارد که فکر امام صادق(ع) را تجدید کند و مانند ایشان ارتباط حوزه را با دیگر ادیان برقرار کند، گفت: به همین علت دانشگاه ادیان و مذاهب قم در راستای رساندن عقاید اهل بیت(ع) به دیگر ادیان تلاش می کند.
حجت الاسلام ابوالحسن نواب رييس دانشگاه اديان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم امروز در مراسم جشن وحدت در سایه میلاد رحمت این دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به عظمت رسول گرامی اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) سبب اتصال بین زمین و آسمان است.
 
وی سبب تشکیل دانشگاه ادیان و مذاهب قم را تجدید راه ائمه اطهار(ع) دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه باید سنگری بنا می کرد که فکر امام صادق(ع) را تجدید کند و ارتباط حوزه علمیه را مانند امام صادق(ع) با دیگر ادیان برقرار کند به همین علت دانشگاه ادیان و مذاهب قم در راستای رساندن عقاید اهل بیت(ع) به دیگر ادیان تلاش می کند.
 
حجت الاسلام نواب با توجه به سابقه دانشگاه ادیان و مذاهب قم اظهار داشت: در سال 73 مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب شروع به فعالیت کرد و بعد از ده سال به آموزش عالی ادیان و مذاهب تغییر نام داد و در سال 86 با پیشنهاد وزارت علوم و تحقیقات به دانشگاه ادیان و مذاهب ارتقا یافت.
 
وی ویژگی های دانشگاه ادیان و مذاهب قم را به  سه دسته اساسی تقسیم کرد و ابراز داشت: نخست این که دانشگاه بین المللی و گفت و گو محور است و دیگر تکیه بر پژوهش دارد و در آخر این که مرکز تحصیلات تکمیلی است.
 
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در ادامه به بین المللی و گفت و گو محور بودن دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: تا کنون دانشگاه ادیان و مذاهب میزبان صدها مهمان، نماینده و استاد خارجی بوده و این مکان به عنوان دانشگاه محوری بررسی ادیان شناخته شده و سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت و گوهای دینی خود را در این دانشکاه برگزار می کند.
 
وی در زمینه پژوهشی به کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره کرد و گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب قم بزرگترین کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب را در خاورمیانه داشته و دانشگاه تا کنون بیش از 100 هزار مقاله، ترجمه و چاپ 300 کتاب دینی نیز نوشته شده است و اولین مجله علمی و پژوهشی با موضوع دین را به زبان انگلیسی منتشر کرده است.
 
حجت الاسلام نواب دانشگاه ادیان و مذاهب را دانشگاه تحصیلات تکمیلی دانست و تصریح کرد: این دانشگاه در مقطع لیسانس دانشجو نمی گیرد و دانشجویان دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند و بیش از 84 درصد دانشجویان از بین طلاب حوزه علمیه هستند./1322/پ202/ف
ارسال نظرات