۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۴۰۰۳۰
امام جمعه ملکان:

وحدت اسلامی در فضای برادری و برابری حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زمانی با بیان این‌که وحدت میان مسلمانان سد محکمی در برابر توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان است، گفت: وحدت اسلامی در فضای برادری و برابری حاصل می‌شود.
هفته وحدت

حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان همزمان با هفته وحدت و در آستانه ولادت فرا رسیدن میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: سیره، روش و گفتار آن حضرت می‌تواند در جهت تحقق وحدت امت اسلامی الگویی برای امت مسلمان قرار گیرد.

 


وی با بیان این‌که حضرت محمد مصطفی(ص) پیامبر نور، محبت و رحمت شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: با چنین اوصافی که برای پیامبر اسلام آمده است، چگونه امت اسلامی اسیر توطئه‌ها و فتنه‌های مستکبران در منطقه قرار گرفته و در مناطقی شیعه‌کشی به راه افتاده است.

 


امام جمعه ملکان با اشاره به این‌که شیعیان و اهل سنت همواره بر حفظ و تقویت وحدت تأکید داشته و این امر در موسم حج به خوبی قابل مشاهده است، تصریح کرد: جنگ‌های مذهبی با حمایت مستکبران غربی از گروهک‌های منحرف و افراطی به ظاهر اسلامی به راه می‌افتد، این فرقه‌ها هیچ سنخیتی با اسلام ندارند.

 


حجت الاسلام زمانی با تأکید بر این‌که گروه‌های تکفیری و سلفی هم از سوی شیعه و هم اهل سنت مطرود است، افزود: وحدت میان مسلمانان سد محکمی در برابر توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان است که به برکت جمهوری اسلامی، در ایران شاهد تقویت همدلی و برادری در بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی و زندگی مسالمت آمیز آنان هستیم.

 


امام جمعه ملکان هفته وحدت فرصت مغتنمی دانست تا قلوب مسلمین به همدیگر نزدیک تر شود و ادامه داد: با توجه به وجود برخی اختلافات بین شیعه و سنی و اینکه طرفداران هر دو مذهب برای عقاید خود حجت و دلیل دارند، نیازی به جنگ و ستیز وجود نداشته و در فضای دوستی و وحدت می توان این اختلاف ها را کنار گذاشت.

 


وی با تأکید بر تقویت پایه های وحدت در کشور و جهان اسلام گفت: وحدت بین شیعه و سنی دشمنان را مأیوس می کند، به عبارت دیگر وحدت یکی از نیازهای اصلی جوامع اسلامی و رمز تعالی ملت های مسلمان بوده که نقشه های استکبار برای تفرقه افکنی در بین انان را خنثی می کند.

 


حجت الاسلام زمانی ادامه داد: فلسفه وجودی فرقه های افراطی شیعه و سنی عدم تحقق وحدت امت اسلامی است، گروه‌های تکفیری و سلفی در راستای سیاست استعماری و استکباری غرب و رژیم صهیونیستی حرکت می کنند، برای رهایی از یوغ مستکبران بیش از هر زمانی ضرورت تحقق وحدت اسلامی احساس می شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات