۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۳۹۸۷۴

اعزام پنج نفر از قاریان نوجوان خراسان جنوبی به اردوی استعدادهای درخشان کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که چهارمین مرحله اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی به همت سازمان دارالقرآن مقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران برگزار می‌شود، گفت: پنج نفر از قاریان نوجوان خراسان جنوبی برای اعزام به این اردو انتخاب شده اند.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد سلم آبادی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که چهارمین مرحله اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی به همت سازمان دارالقرآن 21 تا 24 بهمن‌ماه مقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران برگزار می‌شود، گقت: پنج نفر از قاریان نوجوان خراسان جنوبی برای اعزام به این اردو انتخاب شده اند.

 

وی با اشاره به این که آزمون کتبی این مرحله از مسابقات در 11 دی ماه در استان های مختلف کشور برگزار شد، ادامه داد: در خراسان جنوبی پس از برگزاری آزمون کتبی از میان شرکت کنندگان پنج نفر که دارای رتبه بالایی بودند برای حضور در این مسابقات انتخاب شدند و تعداد افراد اعزامی بر حسب شرایط دچار تغییر خواهد شد.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که خانه های قرآنی شهری و روستایی به صورت مستمر برای گروه های سنی مختلف دروه های آموزشی برگزار می کنند، ادامه داد: در سال جاری تعداد 9 خانه قرآن به مجموع خانه های قرآن شهری و روستایی استان در نقاط تازه تاسیس اضافه خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلم آبادی با بیان این که علاوه بر خانه های قرآن، کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن به صورت مستمر با حضور ائمه جماعات مساجد برای گروه های سنی مختلف برگزار می شود، تاکید کرد: استقبال نوجوانان و جوانان از این کلاس های قرآن بسیار خوب بوده است.

 

وی با اشاره به این که در هر کدام از مساجد در نقاط روستایی یک خانه قرآن وجود دارد، ادامه داد: این خانه های قرآنی اضافه بر برگزاری دوره های آموزشی قرآنی، برنامه های فرهنگی هم برای اعضای خود برگزار می کنند.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که کاهش بودجه های فرهنگی و قرآنی موجب کاهش فعالیت های قرآنی شده است، تاکید کرد: گسترش فعالیت های قرآنی نیازمند مشارکت های مردمی است به همین دلیل سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به سازمان دهی محافل خانگی قرآن کریم در سطح استان کرده و خوشبختانه همکاری مردم در توسعه فعالیت ها و محافل قرآنی بسیار موثر بوده است.

 

حجت الاسلام سلم آبادی با اشاره به این گسترش فعالیت های قرآنی نیازمند مشارمت دستگاه های اجرایی و فرهنگی گوناگون با یکدیگر است، گفت: باید دستگاه های اجرایی دست از موازی کاری برداشته و سعی کنند بودجه های فرهنگی و قرآنی را برای اهداف مشترکی هزینه کنند تا این فعالیت ها در سطح استان و کشور موثر واقع شود.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام کلاس های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و خانه های قرآن شهری و روستایی یادآور شد: علاقمندان برای ثبت نام در این کلاس ها می توانند به سازمان دارالقرآن تبلیغات اسلامی مراجعه کرده و یا با آن تماس بگیرند./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات