۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۲۳۹۶۵۵
با رویکرد تعامل در حوزه دین، فرهنگ و هنر؛

جلسه همکاری حوزه های علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه همکاری مدیریت حوزه های علمیه اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با رویکرد تعامل سازنده در حوزه دین و فرهنگ برگزار شد.
جلسه مشترک حوزه علميه و ارشاد اردبيل جلسه مشترک حوزه علميه و ارشاد اردبيل جلسه مشترک حوزه علميه و ارشاد اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، جلسه همکاری و هماهنگی مدیریت حوزه های علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل صبح امروز با رویکرد توجه به برنامه های فرهنگی و دینی و هنر دینی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، معاونان این اداره کل، مدیر حوزه علمیه و جمعی از روحانیان حوزه علمیه اردبیل در محل مدیریت حوزه های علمیه اردبیل برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، در این جلسه، با تاکید بر لزوم توجه به هنر دینی در بین هنرمندان، خاطرنشان کرد: هنر زبان اندیشه و فکر است و هنری موثر خواهد بود که باعث بهبود معایب در جامعه شود.

 

وی افزود: نظریه های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها تدریس و تبیین می شوند ولی متاسفانه به صورت کاربردی در جامعه ارائه نمی شوند تا منجر به حل برخی مشکلات شوند.

 

حجت الاسلام نوروزی، تصریح کرد: امروز منبرهای تبلیغی به تنهایی نمی توانند به تبلیغ کامل و گسترده مباحث دینی و مورد نیاز جامعه بپردازند و تبلیغ دینی باید با زبان هنر ارائه شود تا از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، تصریح کرد: امروز با توسعه و گسترش رسانه های ارتباطی ابزار رسانه، فرهنگ و هنر می تواند بهترین وسیله تبلیغ در حوزه دین باشد.

 

این مسؤول، اظهار داشت: برنامه ریزی در یک حوزه خاص و توجه نکردن به پدیده های ارتباطی باعث خواهد شد تا از قافله عقب افتاده و نفوذ زیادی بر افکار مردم برای ترویج فرهنگ دینی نداشته باشیم و در عوض دشمنان با ابزارهای مختلف و با استفاده از پیام های رنگارنگ و فریبنده خود بیشترین تاثیر را بر فرهنگ و مباحث دینی داشته باشند.

 

ناصراسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت فرهنگ دینی، تصریح کرد: دریافت مبانی نظری اسلام از یک سو و تبدیل آن به یک سری مباحث هنری و فرهنگی با استفاده از ابزار هنر بسیار مهم و ضروری است.

 

وی افزود: نباید نظریه های اسلامی در کتابخانه ها و دانشگاه ها محصور بماند و تاثیری در رفتارسازی در جوامع نداشته باشد چرا که امروز نیاز اساسی ما در جامعه نزدیک کردن این نظریه ها به عمل است.

 

مدیر کل ارشاد اردبیل، اظهار داشت: امروز باید متولیان و اساتید حوزه های علمیه توجه بیشتری به مقوله فرهنگ و هنر و ابزار هنر و رسانه برای انعکاس مباحث دینی در جامعه داشته باشند و هنرمندان نیز باید مباحث دینی را در قالب زبان هنر به جامعه ارائه نمایند.

 

این مسؤول، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و علما و روحانیان برنامه ها و مباحث زیادی در خصوص سبک زندگی اسلامی در اختبار دارند که این مباحث و مسائل باید توسط هنرمندان برای مناسب کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخته شود تا دیگر شاهد برخی ناهنجاری ها در این حوزه نباشیم.

 

وی به نقش حوزه های علمیه در جامعه تاکید کرد و گفت: این یک واقعیت است که حوزه های علمیه محرم ترین و مناسب ترین مرکز تولید محتوای فرهنگی و اسلامی است و باید از این پتانسیل غنی و جامع در جهت تولید برنامه های فرهنگی، قرآنی، سینمایی و در حوزه پژوهش استفاده کنیم./937/پ202/ب4

ارسال نظرات