۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۳۹۴۷۹
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار نمایندگان اهل تسنن:

امنیت ایران اسلامی مرهون وحدت شیعه و سنی است/ آل سعود مخارج اختلاف افکنی در امت اسلام را تامین می کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که باید تمام تلاش ما ایجاد اتحاد و وحدت میان مسلمانان باشد، گفت: دشمنان بزرگترین ضربه را از راه اختلاف بر ما وارد کرده‌اند، آنها اختلاف عرب و عجم، سیاه و سفید بودن را مطرح می‌کنند تا بتوانند اختلافی ایجاد کنند.
آيت الله نوري همداني 1/ آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی،‌ از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ» را ترازو و میزانی در میان مسلمانان دانست.

 

وی افزود: معیار مسلمانی مقابله شدید با کفار و عاطفه داشتن با مسلمانان دیگر است، از روزی که نبی اکرم(ص) برای تأسیس امت اسلامی گام برداشتند، نخستین کارشان ایجاد وحدت و اتحاد میان مسلمانان بود.

 

این مرجع تقلید با بیان این‌که قرآن همه مسلمانان را با یکدیگر برادر می‌داند، اظهار داشت: برادری شدیدترین ارتباط میان دو انسان است که قرآن نسبت به آن تأکید می‌کند.

 

وی ادامه داد: نبی اکرم(ص) می‌فرمایند «مؤمن کسی است که با مردم الفت داشته باشد و کسی این گونه نباشد، خیر و برکتی نخواهد داشت»؛ حضرت محمد(ص) همچنین امت اسلام را به یک بنیان، ساختمان، پیکر، دو دست که یکدیگر را شست‌وشو می‌دهند تشبیه می‌کنند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که باید تمام تلاش ما ایجاد اتحاد و وحدت میان مسلمانان باشد، خاطرنشان کرد: دشمنان بزرگترین ضربه را از راه اختلاف بر ما وارد کرده‌اند، آنها اختلاف عرب و عجم، سیاه و سفید بودن را مطرح می‌کنند تا بتوانند در صفوف مسلمانان رخنه ایجاد کنند.

 

وی تأکید کرد: متأسفانه اکنون عربستان سعودی، بحرین و قطر برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان سرمایه گذاری می‌کنند، اینها در برابر کفار شدت نداشته و سر سپرده، ذلیل و دست نشانده آنها هستند؛ از پول نفت و گاز برای ایجاد اختلاف استفاده می‌کنند و حتی گفته می‌شود، عربستان حاضر است مخارج حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین را پرداخت کند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که در جمهوری اسلامی ایران تشیع و اهل تسنن یکی هستند، خاطرنشان کرد: شما برادران عزیز ما هستید، امام راحل از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت میان شیعه و سنی را به وجود آوردند.

 

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) می‌فرمایند «به مسجد اهل سنت بروید، پشت سرشان نماز بخوانید، به آنها احترام بگذارید»، حتی در گذشته اهل تسنن و تشیع با هم در یک مدرسه درس می‌خواندند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی‌، ایجاد اختلاف میان مسلمانان را از نقشه‌های مهم دشمنان دانست و گفت: دشمنان پس از بیداری اسلامی قدم‌های بیشتری را بر می‌دارند که از جمله می‌توان به ایجاد گروه‌های تکفیری همانند داعش و طالبان اشاره کرد.

 

وی افزود: شما برادران ما به نقشه‌ها توجه دارید، بیداری، هوشیاری، وحدت و اتحاد ما بسیار مهم است، امنیت جمهوری اسلامی به سبب وحدت میان افراد است؛ شیعیان و اهل تسنن ما در زندگی با هم وحدت، ‌انس و الفت دارند، شیعه و سنی برای هم برادر هستند و زیر یک پرچم هستند، رهبر معظم انقلاب نیز همانند امام راحل بر وحدت و اتحاد تأکید دارند.

 

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود اظهار داشت: ملاقات امروز با شما برادران اهل تسنن را گرامی می‌داریم و آن را علامتی برای وحدت بیشتر می‌دانیم، امیدواریم این گونه ملاقات ها و برنامه ها تکرار شود./993/پ202/ج

ارسال نظرات