۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۳۲۰
نماینده ولی فقیه در کردستان:

وحدت میان مسلمانان مظهر قدرت و عامل پیروزی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هدف دشمن جدایی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان است اما نباید به آنها اجازه داد که به این هدف شوم خود دست یابند، دشمنی میان مسلمانان متعلق به دوران جاهلیت است و هرکس بخواهد امروز آن را ترویج دهد بی شک از تفکر جاهلیت برخوردار است.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و آغاز هفته وحدت در مسجد جامع شهر سنندج بیان کرد: وحدت میان مسلمانان خواسته خداوند است و به وسیله پیامبر گرامی اسلام(ص)  عملی شده است مسلمانان باید همواره در کنار هم بوده و با صلح و صفا کنار هم زندگی کنند و اگر این آرزوی دیرین امت‌های اسلامی محقق شود هیچ دشمنی جرأت تعرض به ساحت مقدس اسلام را ندارد.


وی ادامه داد: هدف دشمن جدایی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان است اما نباید به آنها اجازه داد که به این هدف شوم خود دست یابند، دشمنی میان مسلمانان متعلق به دوران جاهلیت است و هرکس بخواهد امروز آن را ترویج دهد بی شک از تفکر جاهلیت برخوردار است.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: دشمن همواره به بهانه‌ها و انگیزه‌های مختلف قصد دارد در میان مسلمانان از طریق جنگ سیاسی، نظامی، اقتصادی، مشکلات اخلاقی و موارد دیگر تفرقه ایجاد کند، ایجاد اختلاف میان مسلمانان یکی از توطئه‌هایی است که دشمن همواره در طول زمان توانسته به وسیله آن به مسلمانان ضربه بزند و امروز با ایجاد گروه‌های تندرو که در میان مسلمانان جایگاهی ندارند می‌خواهد بزرگترین ضربه را به اسلام وارد کند.


وی منبع تغذیه کانال‌های ماهواره‌ای تندرو که ضد شیعه و سنی فعالیت می‌کنند را انگلیس و عربستان عنوان کرد و افزود: گروه‌های تندرو صدایشان بسیار بلندتر از ما است چرا که حمایت‌های تبلیغاتی می‌شوند و این شبکه ها از انگلیس و عربستان پول دریافت می‌کنند.


حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی با اشاره به کاهش قیمت نفت در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: در کشور تلاش شده است که وابستگی‌ به نفت کم شود هرچند که باز هم دچار ضرر می‌شویم اما در این میان خود عربستان بیشتر متضرر می‌شود، عربستان با کاهش قیمت نفت بسیاری از برنامه‌های خود را تعلیق کرده اما این توطئه را علیه ایران به راه انداخته چرا که اراده‌ای از خود ندارد و عامل دست آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: خداوند از رسول اکرم(ص) و خاندانش به بزرگی یاد کرده است، براساس صریح قرآن کریم، خداوند، ملائکه و مؤمنان بر پیامبر اکرم(ص) درود و صلوات می فرستند، هر جایی نام حضرت محمد(ص) برده شود شیاطین آنجا را ترک می کنند و امروز کسانی که تلاش می کنند نام آن بزرگوار برده نشود پیرو همان شیاطین هستند.

 
وی با بیان اینکه گروهی مولودی خوانی برای پیامبر اکرم(ص) را بدعت می شمارند، عنوان کرد: این افراد می خواهند آثار پیامبر اکرم(ص) از بین برود در حالی که نه در کتب اهل سنت و نه اهل تشیع چنین چیزی عنوان نشده است.
 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) با تشکیل امت واحده بنای وحدت اسلامی را نهادند و امروز نیز تنها راه مقابله با تهدیدات دشمنان و دسیسه های شوم آنان همین حفظ وحدت و برادری در میان امت اسلامی است، علت اصلی به وجود آمدن مسائلی که امروز در جهان اسلام ایجاد شده است، از بین رفتن اتحاد و وحدت و یا کمرنگ شدن این مهم در میان آنان است.

 وی تأکید کرد: وحدت امت اسلامی و انسجام و همدلی در بین پیروان مذاهب اسلامی همواره توانسته است مسلمانان را از گزند توطئه‌های دشمنان اسلام مصون دارد لذا باید تأسی از سیره رسول خاتم و تلاش در مسیر تقویت پایه‌های وحدت امت اسلامی به عنوان راهبردی همیشگی برای همه پیروان مذاهب اسلامی قلمداد شود.


نماینده ولی فقیه در کردستان گفت:  ایران اسلامی متحدترین و امن ترین کشور جهان در منطقه ای نا امن است و این خود نماد واقعی استقلال، استقامت و پایداری کشور و مردم است.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت: اسلام دین مهربانی، رحمت و برادری است و هیچ گاه دستور به قتل، غارت و تجاوز نداده است و این افرادی که به نام اسلام دست به خشونت های وحشیانه زده اند دشمنان خود اسلام و مسلمانان هستند، به یاری خداوند و بصیرت مسلمانان این فتنه هم خنثی می شود و مسلمین با سر بلندی از این آزمون خارج می شوند.


وی همچنین به نقش الگویی کردستان در خصوص وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید با تکیه بر این ویژگی ‌های بارز و اتحاد و همبستگی موجود در استان به سوی رفع مشکلات و ترقی روز افزون گام برداریم.


در ادامه این مراسم آیین های مولودی خوانی به مناسبت ماه ربیع الاول و آغاز هفته وحدت توسط گروه های مختلف اجرا شد./967/پ202/ب

ارسال نظرات