۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۳۹۱۵۶
آیت الله نمازی:

نوجوانان و جوانان سرمایه های ملی کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که کودکان، نوجوانان و جوانان میهن اسلامی ایران امروز با دریای تهاجم فرهنگی دشمن روبرو هستند و مراقبت بیشتری برای ارتقای آگاهی آنها از تهدیدات پیش رو نیاز است، گفت: نوجوانان و جوانان سرمایه های ملی کشور هستند
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان بعد از ظهر امروز در دیدار با رییس و معاونان آموزش و پرورش کاشان، از مقطع ابتدایی به عنوان یکی از پیچیده ترین مقاطع آموزشی نام برد و گفت: برنامه های آموزشی برای کودکان در مقطع ابتدایی باید کاملا کارشناسی شده باشد و مدیران این مقطع آموزشی علاوه بر سواد علمی باید روانشناس کودک نیز باشند.

 

وی سرمایه های هر ملتی را فرزندان آن ملت دانست و با اشاره به این که سرنوشت آینده کشور را نوجوانان و جوانان کشور رقم می زنند یادآور شد: توانمندی و کارآیی نوجوانان و جوانان برای اداره کشور وابسته به کیفیت آموزش در خانواده و نظام آموزش و پرورش است.

 

به گفته وی تمامی تلاش و فعالیت و دغدغه مربیان آموزش و پرورش باید دانش آموزان باشد و برخورد با آنها باید با آگاهی و کارشناسانه باشد و دانش آموزان را فرزندان خود بدانند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: کسانی که متولی امر آموزش و تعلیم و تربیت هستند باید توجه داشته باشند ذات تربیت و آموزش یک کار آسمانی است که تعلیم و تربیت و تزکیه را با هم دارد.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که پایه و اساس کار تعلیم و تربیت از سوی خدا است، گفت: معلم، مربی و پرورش دهنده انسان و هستی، خدای سبحان است و این منصب بسیار مهمی است که در دست معلمان قرار گرفته است.

 

وی افزود: تعلیم و تربیت شغل انبیاء و کار مقدسی است که با وجود اهمیتی که دارد اما کمترین حقوق را دارد، بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی شود که ضمن تکریم معلم، افراد رغبت بیشتری برای خدمت در آموزش و پرورش داشته باشند.

 

آموزش کودکان و نوجوانان کارز سخت و پیچیده ای است

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این که افرادی که قصد ورود به  فعالیت های آموزشی را دارند باید پیش از آن دوره های آموزش تکمیلی را پشت سرگذاشته باشند و به داشتن مدرک اکتفا نشود یاد آورشد: آموزش کودکان و نوجوانان،آموزش سخت و پیچیده ای است.

 

آیت الله نمازی در ادامه تهدید نوجوانان توسط دشمن را جدی خواند و با اشاره به تکنولوژی نوین در دسترس نوجوانان و جوانان، از فضای مجازی و سایت های مخرب و گوشی های همراه با قابلیت های بالا به عنوان ابزاری نام برد که نوجوانان و جوانان را به شدت تهدید می کند.

 

به گفته وی، کودکان، نوجوانان و جوانان میهن اسلامی ایران امروز با دریای تهاجم فرهنگی دشمن روبرو هستند که نیازمند مراقبت بیشتری برای ارتقای آگاهی آنها از تهدیدات پیش رو است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآور شد: در این جنگ نابرابری که آموزش و پرورش و دانشگاه قرار گرفته اند، یکی از ابزارهایی که می تواند فکر و ذهن کودکان و نوجوانان و جوانان را به خود مشغول کند فعالیت های آموزشی و تربیتی است که به عنوان یک ابزار پیشگیرانه می تواند تهدیدات پیش رو را خنثی کند.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به برخی از تهدیدات اخلاقی و کاهش سن اعتیاد و خطرات جدی که در پیش روی نوجوانان و جوانان قرار دارد تأکید کرد: متولیان تعلیم و تربیت مانند نیروی های در حال مبارزه با دشمن باید دائما در حال آماده باش باشند و مسائل را به دقت نقد و بررسی کنند تا آفت ها و آسیب ها و تهدیدهای دشمن را شناسایی و با آن مبارزه کنند.

 

دشمن دائما ما را بمباران می کند

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این که دشمن امروز دائما ما را بمباران می کند یادآورشد: برای مقابله با بمباران های دشمن ما به جای آفند باید پدافند کنیم و هجوم دشمن را دفع کنیم.

 

آیت الله نمازی در ادامه جدی گرفتن مباحث بهداشتی و بهداشت فردی دانش آموزان به ویژه در فصل زمستان را امری ضروری دانست و اقدامات بهداشتی سال های اخیر را در زمینه های شنوایی سنجی، دهان و دندان را قابل تقدیر خواند و افزود: آمار بالای آلودگی ویروسی به ویژه در مقطع ابتدایی نیازمند توجه بیشتر از سوی خانواده ها و مدارس است تا در صورت ابتلای دانش آموزی به ویروس سرماخوردگی تا بهبود کامل از آمدن به مدرسه خود داری کند تا از ابتلای دانش آموزان دیگر جلوگیری شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه حوادث تلخ تصادفات و حوادث ناگوار اتوبوس های راهیان نور دانش آموزی در سال گذشته را یادآور شد و بر استفاده از وسایل نقلیه ایمن برای اعزام کاروان راهیان نور تأکید کرد و گفت: دانش آموزان نوجوان و جوان سرمایه های ملی کشور هستند که در صورت از دست دادن آنها هیچ جایگزینی برای آنها وجود دارد.

 

شایان ذکر است، رییس و معاونان آموزش و پرورش شهرستان کاشان در این دیدار گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در بخش های مختلف آموزش و پرورش کاشان را ارائه کردند. /1307/پ201/ب6

ارسال نظرات