۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۳۹۱۱۳
امام جمعه آمل:

دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال تقویت معرفت دینی دانش آموزان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال تقویت معرفت دینی جوانان باشد، افزود: تقویت معرفت دینی دانش آموزان و نسل جوان جامعه امری ضروری است که می تواند نقشی اررشمند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فرهنگیان شهرستان آمل با بیان این که علم و دانش از مقام ارزنده و والایی برخوردار هستند، گفت: علم محوری باید به عنوان امری اساسی و شایسته مورد توجه همگان باشد.

 

وی با اشاره به این که حضور در محضر علما و دانشمندان از ارزش والایی برخوردار است، بیات داشت: انسان زمانی که با عالمان، دانشمندان و فرهنگیان به سر می برد جزو عمر او محسوب نمی شود که باید قدر آن را بداند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که همنشینی با علما از اهمیت ارزنده و گرانقدری برخوردار است، ادامه داد: باید از ظرفیت ها و بسترهای موجود به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و سطح آگاهی و دانش خود را بالا ببریم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: تمایز میان دنیای مادیون و الهیون در بحث اعتقاد به عالم غیب بوده که آیه سوم سوره مبارکه بقره نیز مبین همین امر مهم است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که وجود نور دلیل دیدن همه چیز است، گفت: نمی توانیم نور را با نور ببینیم هم چنان که نمی توانیم حق را با آن ببینیم.

 

امام جمعه آمل با اشاره به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت در جامعه، بیان داشت: معلمان نقش بسزایی در تربیت آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده دارند که تکلیفی ارزنده و مهم است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال تقویت معرفت دینی جوانان باشد، افزود: تقویت معرفت دینی دانش آموزان و نسل جوان جامعه امری ضروری است که می تواند نقشی اررشمند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش باید در جهت پرورش نیروهای مؤمن و معتقد به اصول انقلاب تلاش کند، ادامه داد: ترویج معارف دینی باید در کنار مباحث علمی باید در اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت بهره گیری از سیره علمی و عملی بزرگان دینی در فعالیت های آموزشی تأکید کرد و گفت: بسیاری از علما و فقهای دینی ما بهترین الگو برای نسل جوان جامعه هستند.

 

وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش نظام اسلامی باید الگوی مناسبی برای دنیا باشد، ادامه داد: برای ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی باید آموزش و پرورش ایده‌آل داشته باشد. 

 

امام جمعه آمل در پایان تصریح کرد: معلمان باید با توجه به آموزه های دینی زمینه شور و نشاط همراه با هدایت صحیح را در جامعه فراهم کرده و بدانیم تلاش های ما در نزد خداوند منان محفوظ بوده و دارای پاداش است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات