۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۳۹۰۴۰
نماینده اسلام آباد غرب:

حکام عربستان دست از حمایت تکفیری ها بردارند جهان اسلام روی آرامش را خواهد دید

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با متهم کردن حکام عربستان به تفرقه افکنی بین مذاهب تشیع و تسنن گفت: حکام عربستان، قطر و اردن که از گروهک تروریستی داعش حمایت مالی و نظامی می کنند از خطر بلند مدت این گروهک غافل هستند.
علي جليليان عضو کميسيون اقتصادي مجلس
علی جلیلیان نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا تمرکز بر نقاط اختلافی را اشتباه هر دو مذهب تشیع و تسنن دانست و گفت: این دو مذهب باید بر نقاط مشترک تأکید داشته باشند زیرا حاصل تمرکز بر نقاط مشترک دستیابی به وحدت خواهد بود که برای تمام جهان اسلام مفید است.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی داعش را گروهی مخالف تشیع و اهل تسنن توصیف کرد و ادامه داد: دشمنان این گروهک تروریستی را به عنوان گروهی از اهل تسنن معرفی کردند که بعد از چندی مشخص شد این گروه ساخته شده به وسیله استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است و عربستان به علت داد و ستد های نزدیکش با آمریکا هزینه های این گروه آمریکایی را پرداخت می کند.
جلیلیان ادامه داد: حاکمان کشور عربستان متأسفانه در دستان آمریکا و اسرائیل و نماینده آنها در منطقه هستند و در تمام فعالیت های تفرقه افکنانه بین مذاهب اسلامی فعالیتی چشمگیر دارند؛ الان خطر عربستان برای مسلمانان منطقه از خطر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بیشتر است.
وی افزود: اگر عربستان از حمایت مالی و تسلیحاتی گروهک های تروریست ها دست بردارد شاهد آرامش در جهان اسلام خواهیم بود؛ داعش با سرمایه مسلمانان عربستان، شیعیان و اهل تسنن عراق و سوریه را می کشد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی برخورد با گروه های افراطی را لازم دانست و اظهار داشت: در مقابله با گروه های افراطی اصل بر مقابله فکری و فرهنگی است؛ ولی در برابر گروه های تروریستی و مزدور مانند داعش که از طرف عربستان، حکام مرتجع و استکبار تغذیه می شوند و خود را نماینده خدا بر روی زمین می دانند و جنایت و خیانت می کنند، مقابله فیزیکی و جلوگیری از پیشرفت بیشتر آنان امری لازم است.
جلیلیان گروهی مانند داعش را خطری بالقوه برای حامیان آنها خواند و تصریح کرد: حکومت های عربستان، قطر و اردن از خطر داعش غافل هستند؛ آنها بر این تصورند که این گروهک که توسط این کشورها تأمین می شود تنها اهداف آنها را دنبال خواهد کرد؛ حکام این کشورها تا چندی دیگر متوجه خواهند شد که حمایت از این گروه اشتباه بوده و وقتی صاحب قدرتی در منطقه شوند مهار نشدنی خواهند بود.
وی ترکیه را مدعی تجدید امپراطوری عثمانی عنوان کرد و گفت: ترکیه در بین مسلمانان جایگاهی نخواهد داشت؛ فعالیت های این کشور در منطقه و ارتباطات آن با سوریه عراق و ایران نشان داده است که چه اهدافی را دنبال می کند؛ از سوی دیگر خیانت ترکیه برای کردهای ایران و سوریه نیز مشخص شده است.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گروهک داعش را برای جمهوری اسلامی ایران بی خطر دانست و افزود: با آمادگی نیروهای مسلح ایران اسلامی و با اتحاد و یکدلی ملت و با رهبری فرزانه بیمی نسبت به آنها نداریم و این نکته نیز قابل توجه است که این گروهک برای اینکه از ریشه کنی خود جلوگیری کند از خط قرمز ایران عبور نخواهد کرد./836/ت302/ج

 

ارسال نظرات