۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۳۸۷۹۴
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

رفع مشکلات اجتماعی در گرو ترویج فرهنگ دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، رفع مشکلات اجتماعی در جامعه را در گرو ترویج و گسترش فرهنگ دینی دانست و گفت: امروز اندیشه های غلط در لباس حق و با جلوه ای زیبا در تلاش برای از بین بردن ارزش های اصیل ما هستند که خانواده ها باید هوشیار باشند.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در نشستی با اعضای ستاد اجرایی حجاب و عفاف و گفتمان های دینی آموزش و پرورش استان با قدردانی از اعضای ستاد به خاطر برپایی همایش حجاب و عفاف و دوره‌های توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی در سطح استان، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ریشه در ضعف اعتقادی دارد و برای حل چنین مشکلاتی بایستی فرهنگ دینی را در جامعه ترویج دهیم.

 

وی با بیان اینکه در برهه زمانی خاصی قرار داریم و خانواده‌ها دوره حساسی را سپری می‌کنند، افزود: افکار و اندیشه‌های غلط در لباس حق و با جلوه‌ای زیبا وارد کانون خانواده می‌شوند و در تلاش برای از بین بردن ارزش‌های اصیل و والای اسلامی و ارزشی ما هستند که در این زمینه باید خانواده‌های هوشیاری کامل را داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی غیرت و حیا را به پایگاه‌های صیانت در جامعه تعبیر کرد و افزود: کشور ما در بحث عفاف و حجاب و غیرت و حیا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و در این حوزه با ارائه الگوهای اسلامی می‌تواند در سطح دنیا با الگوسازی مناسب و ارزشی نقشی تاثیرگذار و خطیر داشته باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: آموزش و پرورش به لحاظ داشتن رسالت عظیم تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در کنار آموزش می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد یک جامعه سالم ایفا کند چرا که پرورش نسل آینده این مرز و بوم در گرو آموزش‌ها و ارائه الگوهای صحیح در این سازمان است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به نسل حاضر توجه خاصی داشته باشد، افزود: کلاس‌های درسی در مدارس اردبیل باید رصد شوند و تمامی امور تربیتی به دانش‌آموزان با حساسیت خاصی ارائه شود تا افکار آلوده به دانش‌آموزان القا نشود چرا که اگر این امر اتفاق بیفتد جبران آن بسیار سخت می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تربیت دانش‌آموزان آرمانی گفت: برای احیای مفاهیم و ارزش‌ها در جامعه تنها گفتن و نوشتن کارساز نیست و بایستی از روش‌های مختلف آموزشی بهره گرفت تا بتوان در این راستا با موفقیت بیشتری عمل کرده و تربیتی در خور نسل آینده انقلاب اسلامی ارائه شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و دارای مهارت‌های مختلف و تخصص جزء اولویت‌های یک جامعه پویا بوده چرا که افراد کارآمد و توانمند اگر در جامعه به‌کارگیری شوند می توانند زمینه‌ساز توسعه و تعالی جامعه باشند و توجه به این حوزه سبب پیشرفت جامعه می‌شود که مسؤولان این نهاد آموزشی و پرورشی باید به آن توجه داشته باشند.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به تاثیر مربیان توانمند در کلاس‌های درسی خاطر نشان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی باید براساس نظام تربیتی قرآن کریم صورت پذیرد و تنها از این طریق است که می‌توان جامعه‌ای آرمانی با نسلی جوان که توحید و معاد را سرلوحه زندگی خود کرده اند، داشت./937/پ202/ب4

ارسال نظرات