۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۳۸۳۳۸
آیت الله خاتمی در مراسم گرامیداشت 9دی در حرم مطهر رضوی:

تطهیر فتنه گران در تداوم اصل فتنه است/ اصحاب فتنه لیاقت هیچ مسؤولیتی را ندارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی در مراسم گرامی داشت حماسه 9 دی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: فتنه 88 نوعی دیکتاتوری پنهان مخالف نظام و رهبر انقلاب به عنوان ولایت فقیه بود که حکم رهبری با حمایت قاطعانه مردم در برابر آن، محرومیت سران فتنه از پست های کلیدی کشور بود.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم گرامی داشت 9 دی با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» درحرم مطر رضوی با اشاره به عناصر فتنه 88 اظهار کرد: فتنه 88 دارای دو سو بود که یک سوی آن سیاستمداران و منفعت طلبان خارجی و سوی دیگر آن برخی از افراد داخلی بودند که هدفشان حذف ولایت فقیه و برکناری مقام معظم رهبری بود اما به لطف خداوند فتنه و مکرشان به ضرر خودشان تمام شد.

وی تصریح کرد: شبهه افکنی را از دیگر عناصر فتنه خواند و افزود: در طول تاریخ، شبهه افکنی یکی از ابزارهای فتنه بوده است، تقلب و تجاوز از جمله شبهات فتنه 88 است که فتنه‌گران هیچ یک از این شبهات را نتواستند ثابت کنند.

به گفته امام جمعه موقت تهران بیان کرد: سوء استفاده از مقدسات مردم، از دیگر ابزارهای فتنه است و سران فتنه 88 نیز با شعار «تداوم بخشی راه امام راحل» سعی برآن داشتند تا از مقدسات ما سوء استفاده کنند.    

فتنه؛ دیکتاتوری پنهان

وی افزود: فتنه گران، سلطنت طلبان موافق نظام و ولایت فقیه موافق بودند اما نه با نظام حاکم بر کشور و آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه؛ بلکه فتنه آن ها به نوعی دیکتاتوری پنهان بود که کاری کردند انتخابات باطل شناخته شود و با دادن 30 کشته و صدها جانباز قطع نخاعی مسجدها به آتش کشیده شد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: روز عاشورا که حتی در زمان طاغوت روز محترمی بود در تهران میدان جنگی به راه انداخته بودند و سنگ بر پیشانی پیش نماز می زدند.

وی با تبیین ویژگی های حماسه 9 دی، تصریح کرد: حماسه 9 دی پاسداری از اصل انقلاب، استقامت در برابر دشمن، تولی و تبری بود و عکس هیچ کس جز رهبر انقلاب در دست مردم شعاری مردم شعاری جز «این همه لشکر آمده/ به عشق رهبر آمده» بر زبان مردم جاری نبود.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: چیزی که در این حماسه مهم بود در انتهای آن مردم به «اسم» سران فتنه (اسم اشخاص) تنفر خود را ابراز کردند و حکم آن ها را بریدند؛ دادگاه مردم قاطعانه ترین حکم را تعیین می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: رهبر انقلاب فرزند پیغمبر(ص) رئوف است فرزند پیغمبر پنج سال از شما حفاظت کرد و والّا مشخص نبود مردم چه می کردند اگر دادگاه نبود قطعا اشدّ مجازات برای آنها تعیین می کردند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تبیین کرد: پاسداری از حماسه ها پاداشش از اصل حماسه کمتر نیست، از حماسه بزرگ عاشورا حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پاسداری کردند؛ حضور مردم در مراسم های بزرگداشت این حماسه در این سال و سال های آتی در سراس کشور باعث تحکیم حماسه 9 دی و حمایت دولت می شود.

فتنه خط قرمز کشور

وی افزود: رهبر انقلاب در هفته دوم چند نکته را بیان فرمودند که حمایت از حماسه حمایت دو سویه خط رهبری و خط امام راحل است و فتنه خط قرمز است به این معنا که هیچ فتنه‌گری لیاقت هیچ پست کلیدی را ندارد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این فرمایش ولایت است و ولایت مداری اقتضا می کند به آن عمل کنیم وزرا به عهدی که در مجلس بستند، و به مردم قول داده اند از فتنه گران به عنوان پست کلیدی استفاده نکنند.

وی با تعریف «فتنه‌گر» اظهار کرد: آقایی که بیانیه شورشی نوشته است، می‌گوید دادگاه آن کسی را فتنه‌گر اعلام می‌کند که حکم بر فتنه‌گری آنها بدهد؛ سؤال این است دادگاه جرم مشهود اگر غیر از این باشدف نمی خواهد باید کل ملت به خاطر این که گفتند مرگ بر شاه دادگاهی شوند، جنایت فتنه‌گران نیازی به دادگاه ندارد چون آنها شورش به پا کردند و علیه ولایت شعار دادند و یک عده جوان بی‌تجربه را سرازیر خیابان‌ها کردند و حال می‌خواهند صورت مسأله را پاک کنند اما باید بگوییم جایی برای فتنه‌گران در عرصه مدیریتی کشور نبوده و نیست.

جریان تطهیر فتنه گران

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: پس از پنج سال جریانی برای تطهیر فتنه گران و در حمایت از آنها اینجا و آنجا می روند سخنرانی می کنند، مردم به هوش باشید که این موضوع در تداوم اصل فتنه است، اگر موفق شوند در مرحله بعد عناصر فتنه را طلب می کنند البته یقین بدانید موفق نخواهند شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ملت از فتنه گران طلبکار است چون رأی 40 میلیونی ما را به آتش کشیدند، افزود: امروز نیز آنان طلبکار شدند فردا چوبه‌های دار شیخ فضل‌الله نوری را برپا می‌کنند یعنی اگر ما راحت باشیم بدانید دشمن بیدار است ؛ باید این حماسه زنگ هشداری باشد به فتنه‌گران و حامیان آنها و باید فتنه‌گران بدانند این ملت آرام ننشسته و تا زنده‌ هست در تجمعات خود هرگز فتنه‌گران و جنایت آنها را فراموش نمی‌کنند./1308/پ202/ج

ارسال نظرات