۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۳۸۲۰۰
حجت الاسلام نبویان در جمع طلاب کرمانی:

تولید علم براساس مبانی اسلام وظیفه حوزه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نبویان با بیان این که یکی از وظایف حوزه علمیه تولید علم براساس مبانی اسلامی است، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما نداشتنن مواد آماده برای علوم اسلامی است که برای رفع این مشکل عده ای متخصص در هر علم نیاز است که به تولید علم بپردازند.
حجت الاسلام نبويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در حوزه علمیه محمودیه کرمان گفت: حدود چهار صد سال است که رنسانس در دنیا آغاز شده و مبنای آن بر دنیاطلبی است.

وی در ادامه افزود: مبنای رنسانس بر این است که دنیا را خوب بشناسد و در راه این شناخت به اهداف مادی و بهره داری از دنیا برسد.

حجت الاسلام نبویان عنوان کرد: بهره برداری از دنیا با تعریف رنسانس از آن، ابزاری می خواهد که این ابزار از راه تجربه هستند و بنابر این معنا می فهمیم که تنها علوم تجربی و حسی در آن مداخله دارند.

وی با بیان این که دانشگاه های ایران نیز تنها علوم تجربی را معتبرمی دانند، تصریح کرد: انسان با تجربیات فقط به موجودات محسوس پی می برد، بنابراین بسیاری از اعتقادات ما که از حس خارج هستند همچون اعتقاد به خدا، زیر سؤال می رود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به وظیفه طلبه ها افزود: برای تاثیرگزاری در جامعه باید با تمام قدرت درس خواند و با توجه به مباحث جدید دنیا ما نیز باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی بیان داشت: اعتبار داشتن علوم تجربی یعنی این که آخرین هدف ما همین دنیا است و این در صورتی است که همه علوم برای آخرت و تأمین زندگی ابدی ما برنامه ریزی شده اند.

حجت الاسلام نبویان اظهار داشت: چارچوب علوم دانشگاه های ما بر دنیا طلبی گذاشته شده است و به همین سبب است که مقام معظم رهبری علوم انسانی حاضر در دانشگاه ها را موجب ضرر می دانند.

این نماینده مجلس با بیان این که یکی از وظایف حوزه تولید علم براساس مبانی اسلامی است، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما نداشتن مواد آماده برای علوم اسلامی است که برای رفع این مشکل عده ای متخصص در هر علم نیاز است که به تولید علم بپردازند.

وی مشکل دیگر جامعه را کمبود نیروی دلسوز دانست و افزود: افزون بر همه مشکلات، کمبود نیروی متدین و قوی است که یکی از وظایف حوزه و دانشگاه تولید این نیرو برای جامعه است.

حجت الاسلام نبویان حوزه را پربرکت ترین و با ارزش ترین مکان برشمرد و در پایان گفت: کسی می تواند برای امام زمان(عج) بهترین سرباز باشد که مورد تأیید رهبر انقلاب اسلامی است./9706/پ202/ب

ارسال نظرات