۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۳۷۹۷۹
مدیر استانی حوزه علمیه گیلان:

حماسه نهم دی یکپارچکی ملت در حراست از آرمان های انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه گیلان گفت: حماسه نهم دی نشان دهنده عزم بالای مردم در دفاع و پشتیبانی همه جانبه از ارزش های اسلامی و مردم سالاری دینی بود که یکپارچگی و ایستادگی مردم در حفظ و اشاعه آرمان های الهی انقلاب را متجلی ساخت.
حجت الاسلام محمد لاکاني، مدير حوزه علميه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام  محمد لاکانی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص واقعه نهم و هشتم  دی که بعد از انتخابات سال 88 در دفاع از حریم ولایت به وقوع پیوست، اظهار داشت: ولایت در اسلام امری واجب است و رعایت حدود و ثغور دستورات ایشان است که نیل به تعالی را در جامعه تضمین می کند.

 

وی با اشاره به آیه 132 سوره آل عمران گفت: هر جامعه ای برای رسیدن به سعادت نیاز به ولی و سرپرستی که دستورات خداوند (عزوجل) و فرستاده برحقش محمد مصطفی (ص) را در جامعه تسری بدهد دارد.

 

مدیر حوزه های علمیه گیلان درادامه این جایگاه را متعلق به امام زمان عصر(عج) دانست و گفت: ولی فقیه است که در نبود امام زمان(عج) احکام اسلام ناب محمدی (ص) را در جامعه ساری و جاری می کنند.

 

حجت الاسلام لاکانی ادامه داد: درایت و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روشنگری اذهان عمومی و هوشمندی ملت بزرگ ایران در فتنه سال 88 موجب خلق حماسه‌ای در شکست توطئه‌های شوم دشمنان خارجی و رسوایی فتنه‌گران داخلی شد.

 

استاد حوزه به حوادث تاسف بار و عجیب سال 88 و دخالت آشکار غرب و ایادی آنها اشاره کرد و اذعان داشت: استکبار با تبلیغات مسموم فرهنگی سعی در فریب افکار عمومی در جهت اهداف استکباری و شیطانی خود را دارد و فقط با رعایت موازین دین اسلام و پیروی از ولی فقیه است که می توان در مقابل این هجوم فرهنگی مقاومت کرد.

 

وی به درک بالای مردم ولایت مدار ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: حماسه نهم دی نشان دهنده عزم بالای مردم در دفاع و پشتیبانی همه جانبه از ارزش های اسلامی و مردم سالاری دینی بود که یکپارچگی و ایستادگی مردم در حفظ و اشاعه آرمان های الهی انقلاب را متجلی ساخت.

 

حجت الاسلام لاکانی در پایان با اشاره به این که حماسه نهم دی بیانگر موضع ملت ایران نسبت به انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی همواره نشان داده ‌و خواهند داد که برای حفظ نظام اسلامی و کیان کشور و دفاع از جایگاه ولایت در میدان‌ها و عرصه‌های مختلف حضور خواهند یافت./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات