۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۳۷۹۳۱
امام جمعه کاکی:

افرادی که حب فتنه‌گران را در دل دارند خود نیز اهل فتنه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاکی گفت: ما احزاب را قبول داریم، اما مرز بین فتنه گر و غیرفتنه گر، برائت از فتنه گر است، حال هرچه و هرکس که می خواهد باشد و کسی که حب فتنه گران را در دل دارد، کارش را قبول دارد و به دنبال دوستی و محبت آنان است، خود هم فتنه گر است.
حجت الاسلام محمد محمدي، امام جمعه کاکي

حجت الاسلام محمد محمدی، امام جمعه کاکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر گفت: فتنه 88 خروجی تدابیری 10ساله از سوی دشمنان خارجی و ایادی داخلی آن ها بود که با مسأله کوی دانشگاه در سال 78 مقدمات آن آغاز شده بود.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری دائما می گوید، ریشه فتنه باید خشکانده می شد، بنابراین اگر درسال 78 برخورد جدی صورت می‌گرفت و ریشه فتنه کنده می شد، کار به اینجا نمی رسید و البته که این جریان ادامه دارد تا به سال 88 خیلی راحت روی قضیه فتنه بحث می شد، درحالی که ابعاد این جنایت خیلی زیاد است و همگان شاهد هستند که بعد از فتنه تحریم ها شدیدتر و دشمنی دشمنان بیشتر شد، زیرا سناریویی طراحی کرده بودند که با بصیرت مردم ایران و درایت ولی فقیه این سناریو مفتضحانه شکست خورد.

 

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: امروز خیلی ها درصدد تطهیر توبه نکرده ها هستند و ما را به دامن زدن به قضیه فتنه متهم می کنند، درحالی که این کارها دامن زدن نیست بلکه انتقال تجربیات و تاریخ به نسل آینده است و دهه بصیرت فرصتی برای بازخوانی جریان فتنه و درس گرفتن از آن است.

 

وی عنوان کرد: باید توجه شود که در دانشگاه ها و مدارس و محافل این مسائل تبیین و به پرسش ها جواب داده شود و مسائلی را که دشمن در ماهواره به نفع سران فتنه پررنگ کرده را پاسخ دهیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی گفت: دشمن با فتنه 88 عملا گزینه نظامی را کنار زد و ملت هم با بصیرت خود در روز 9 دی و تبعیت محض از ولی فقیه، جوابی دندان شکن به دشمن داد.

 

امام جمعه کاکی در ادامه بیان داشت: دشمن درصدد است القا کند که مردم به خاطر محرم به صحنه آمدند، بنابراین باید توجه داشت که 9دی را نباید صرفا به سمت قضیه عاشورا برد، چرا که مردم صرفا به خاطر محرم به صحنه نیامدند، بلکه ولایت فقیه، نظام و انقلاب و همه چیز ما همان عاشورا است.

 

وی تأکید کرد: بسیج، رسانه، صداوسیما و مسؤولان باید بر لفظ امام خامنه ای تاکید داشته باشند و این را نهادینه کنند و کاری کنند که تعبیر امام خامنه ای ملکه ذهن کودکان و جوانان و مردم ما شود؛ چرا که این حیله دشمن است که مقام معظم رهبری را فقط منحصر به مردم ایران بداند ولی در واقع امام امت، فراتر از امت اسلامی است، در حالی که مقام معظم رهبری فقط به کشور ایران منحصر می شود و ما بایستی مراقب مکر دشمن باشیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی درباره رمز ماندگاری 9دی گفت: در سال 88 مردم وضعیت درون نظام را رصد می کردند و ایمان داشتند که حضرت آیت‌الله خامنه ای این مساله را حل می کنند و از طرفی مساله فتنه به خوبی برای خود مردم جا افتاد و رهبر معظم انقلاب هم به مردم ایمان داشتند و در روز 9دی ملت بیدار، بصیرت و هوشیاری خود را به همگان اثبات کرد.

 

امام جمعه کاکی با تاکید بر اینکه اصل اساسی 9 دی، ایمان مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است بیان کرد: گاهی آنقدر مسائل سیاسی پیچیده است که مردم به راحتی آن را درک نمی کنند، اما در فتنه 88 مردم خود همه چیز را فهمیدند و دریافتند که کسانی که با بدنه حاکمیت درگیر شدند، در واقع دین و ارزش های دینی و اعتقادی را نشانه گرفته اند، مردم آگاهانه ثابت کردند که خیلی جلو هستند.

 

وی درباره رابطه اصلاح طلبان با سران فتنه گفت: ما احزاب را قبول داریم، اما مرز بین فتنه گر و غیر فتنه گر، برائت از فتنه گر است، حال هرچه و هرکس که می خواهد باشد و کسی که حب فتنه گران را در دل دارد، کارش را قبول دارد و به دنبال دوستی و محبت آنان است، خود هم فتنه گر است.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به محکامه سران فتنه بیان داشت: این که چرا نظام سران فتنه را اعدام نمی کند، مثل آن سوالی است که برخی تا قبل از 9 دی 88 درباره فتنه می گفتند چرا رهبر حرفی نمی زند و اقدامی مستقیم نمی کند، بنابراین باید گفت که مصالح بالاتری در نظام دیده می شود و مسائل مهم تری پشت قضیه است که باید این ها بمانند و خیلی مسائل پشت پرده برای مردم روشن تر شود.

 

امام جمعه کاکی یادآور شد: بیانات مکرر امام خامنه ای در مورد فتنه ها تاکید به بصیر بودن و درمیدان بودن مردم دارد، چرا که فتنه ها خاموش شدنی نیست و مردم باید اکنون هم آگاه و بیدار باشند./833/ت302/ب6

ارسال نظرات