۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۳۷۸۸۹
طی یک نظرسنجی اینترنتی؛

نتایج آسیب های عزاداری در کاشان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از اعلام نتایج افکارسنجی اینترنتی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در زمینه آسیب های عزاداری مذهبی این شهرستان خبر داد.
حجت السلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از اعلام نتایج افکارسنجی اینترنتی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در زمینه آسیب های عزاداری مذهبی این شهرستان خبر داد و گفت: در این نظرسنجی که طی ماه های محرم و صفر در وب سایت اداره تبلیغات اسلامی کاشان قرار گرفت، 244 کاربر نظر خود را درباره مهم ترین آسیب های عزاداری شهرستان کاشان اعلام کردند.

 

وی افزود: بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، 31 درصد کاربران، رقابت منفی و چشم و هم چشمی در بین هیأت های مذهبی را مهمترین آسیب عزاداری دانسته اند.

 

حجت‌الاسلام حسینی یادآورشد: 21 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی، لعن علنی، قمه زنی و آسیب جسمی و استفاده از آلات موسیقی دور از شأن ائمه(ع) را مهمترین آسیب دانسته اند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، غلبه بُعد عاطفی بر بُعد شناخت دینی در مراسم های عزاداری را از دیگر گزینه های این نظر سنجی اعلام کرد و یادآورشد : 16 درصد شرکت کنندگان معتقدند این گزینه مهم ترین آسیب عزاداری های محرم در کاشان است.

 

حجت‌الاسلام حسینی آزار و اذیت دیگران از جمله صدای بلندگو، راه بندان را در رتبه بعدی این نظرسنجی دانست و افزود: در این نظرسنجی، دو گزینه تکراری بودن محتوای سخنرانی و مرثیه و ذکر مطالب دروغ در بیان مصائب، مناقب و بیان مطالب غلوآمیز درباره ائمه(ع) به ترتیب با 10 و 9 درصد رأی، کمترین آراء را از دیدگاه کاربران به خود اختصاص دادند.

 

وی با اشاره به این که علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت اداره تبلیغات اسلامی کاشان به آدرسwww.kashantabligh.irنتایج این افکارسنجی را مشاهده کنند، گفت: نتایج این نظرسنجی تأثیر مستقیمی بر ارائه طریق اداره تبلیغات اسلامی کاشان در آسیب زدایی هیأت های مذهبی این شهر خواهد داشت.

 

گفتنی است، بیش از 620 هیأت مذهبی در شهرستان کاشان فعال است که 430 هیأت دارای مجوز از اداره تبلیغات اسلامی کاشان است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات