۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۳۷۵۲۴
آیت‌الله ایمانی:

رهبر معظم انقلاب بعد از فتنه 88 از همه امکانات برای هدایت فریب خوردگان استفاده کردند

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از انتخابات سال 88 از همه امکانات برای هدایت فریب خوردگان استفاده کردند.
آيت‌الله اسدالله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه‌ شیراز، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق با امامت و رهبری گفت: دشمنان ما از دیرباز برای به هم زدن نظام ما به دنبال توطئه بودند و خواهند بود و هیچ گاه از توطئه دست بر نمی دارند.

 

وی در ادامه افزود: دشمنان برای شکستن نظام جمهوری اسلامی به ویژه از سال‌های قبل از 78 و از 78 تا 88 برنامه ریزی کردند.

 

شکست نظام و ایجاد دو دستگی میان مردم، مهم‌ترین هدف دشمنان


آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: شکستن نظام و ایجاد حس بی‌اعتمادی در میان مردم و همچنین ایجاد جنگ داخلی و دو دستگی در میان مردم از اهداف مهم دشمنان بود.

 

وی خاطرنشان کرد: پیاده نظام دشمن در ادامه کار با استفاده از نقشه ها و توطئه های استکبار جهانی در فتنه 88 توانستند فضا را غبارآلود کنند و جامعه را دچار ابهام و درگیری کرده، حق را با باطل مخلوط کنند و عده ای را سر دوراهی قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: آنان توانستند در این مدت چراغ سبزی به دشمن نشان دهند و به دشمن امید دهند که می توانی در درون جامعه اسلامی اثرگذار باشی.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بعد از انتخابات سال 88 از همه امکانات برای هدایت فریب خوردگان استفاده کردند حتی با کاندیدایی که مدعی تقلب بود به طور شخصی گفت‌وگو کردند و راه اعتراض را از منظر قانون به او نشان دادند.

 

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با نمایندگان ستادهای انتخاباتی که در شأن رهبری نبود نشستند و متواضعانه سخن آنان را شنیدند، در خطبه نماز جمعه 29 خرداد ماه مسائل لازم را بازگو کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در تمام عرصه ها آنچه باید اتمام حجت شود اتمام حجت کردند به طوری که کسانی که مدعی تقلب بودند خودشان قبول کردند تقلب امکان پذیر نیست اما در مقابل مردم حاضر نبودند این اعتراف را داشته باشند و فضا را آلوده کردند.

 

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: در 6 دی ماه 88 روز عاشورا فرا رسید و دیدیم که مردم که عزادار اباعبدالله الحسین بودند چگونه با مجموعه ای که همه مقدسات نام دین، نام خدا، نام پیامبر، ‌نام ابا عبدالله الحسین، نام امام راحل و همه ارزش ها را زیر پا لگد کردند؛ چگونه روبرو شدند.

 

وی ابراز کرد: مردمی که به امید بهبود وضع کشور پای انتخابات آمده بودند و 85 درصد شرکت کردند وقتی چنین صحنه هایی را دیدند یک باره به میدان آمدند و به خیابانها ریختند و فهمیدند که قصه قصه انتخابات و تقلب نیست و قصه آمریکا و انگلیس و قصه از بین بردن نظام و قصه نظام که سهل است قصه از بین بردن دین و نام زیبای اباعبدالله الحسین است که برای همه انسانها احترام دارد.

 

حماسه 9 دی باید در تاریخ باقی بماند


آیت‌الله ایمانی یادآور شد: مردم به میدان آمدند و حماسه 9 دی رقم خورد و این حماسه در تاریخ امت و ملت ما باقی ماند و باید باقی بماند.

 

وی با اشاره به نقش‌آفرینی 22 بهمن 57 در تاریخ انقلاب تأکید کرد: اگر 22 بهمن سال 57 نقش آفرین بود، ‌اگر 19 دی سال 56 در شهر مذهبی قم و حوزه علمیه قم نقش آفرین بود، 9 دی در تداوم انقلاب، در بیدار شدن مردم و در ناامیدی دشمنان همان نقش را دارد.

 

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: البته نظام با هدایت رهبر معظم انقلاب با صبر و حوصله با سران فتنه برخورد کرد، هیچ حرکت غیر عادی اجازه داده نشد، از ارتش و سپاه کمک خواستند حتی از بسیج هم کمک گرفته نشد. نیروی انتظامی وظیفه داشت مدیریت کند و مدیریت کرد، هیچ عزل و نصبی صورت نگرفت و حتی نه زندانی، نه ایجاد محکمه خاصی، بلکه محاکمه سران فتنه نیز به وجدان عمومی مردم واگذار شد، به دادگاه عامه مردم واگذار شد و دیدیم که بعد از اینکه آنان در جای خود قرار گرفتند همه چیز به روال عادی برگشت و چرخ اقتصاد فعال شد و بعد از آن هم انتخابات هایی برگزار شد و همه مردم سلامت انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی دیدند و تایید کردند.

 

متولیان موقوفه نسبت به نیت واقف دقت لازم را داشته باشند


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وقف گفت: هفته وقف که از 27 ماه صفر تا امروز ادامه داشته است، فرصتی بود که جامعه ما با وقف و نیت خیر اندیشان و تاثیر وقف بر جامعه آشنایی بیشتری پیدا کند.

 

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: در این یکی دو سال اخیر با مسأله ای به نام وقف جمعی جامعه ما آشنایی پیدا کرد. یعنی با مجوزی که مراجع بزرگوار تقلید صادر کردند همه افراد جامعه یعنی بزرگ و کوچک می توانند به سهم خود در عرصه وقف حضور داشته باشند و کارهای اثر گذار و پایداری از خود به جا بگذارند و من همین جا اشاره می کنم که بیمارستانی که در جنوب کشور می بایست از طریق وقف جمعی با هزینه بیش از 200 میلیارد تومان ساخته شود از طریق وقف باید انجام بگیرد و همه می توانند در این وقف شرکت کنند.

 

وی در پایان گفت: از متولیان موقوفه خواسته می شود که نسبت به نیت واقف دقت لازم را داشته باشند از مستاجرین موقوفات خواسته می شود که بدهی های خود را به اوقاف اعم از اینکه مستاجر حقیقی باشد یا حقوقی، ‌پرداخت کنند. از مسئولان اوقاف خواسته می شود نسبت به عملیاتی ساختن نیات واقفان و اعتماد سازی در جامعه اسلامی ما تلاش لازم را داشته باشند./919/پ203/ب4

ارسال نظرات