۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۳۷۱۳۱

عزاداری آذربایجانی‌ها تجلی عشق به آفتاب هشتم است

خبرگزاری رسا ـ مردم مؤمن و متدین تبریز و استان آذربایجان‌شرقی همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام رضا(ع) عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت را به نمایش گذاشتند.
مراسم عزاداري به مناسبت شهادت امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دستجات عزاداری، سینه‌زنی و سوگواری هیأت‌های حسینی تبریز امروز همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در خیابان‌ها و معابر شهر به راه افتاده و در مسجد کبود تبریز تجمع کردند تا بار دیگر عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت را به نمایش بگذارند.

 


بنابر این گزارش، عزاداران حسینی از نخستین ساعات صبح امروز با حضور در مجالس عزاداری که در مساجد، تکایا و حسینه‌های مناطق مختلف استان برپا شده بود، به همراه دیگر اقشار مختلف به مرثیه‌سرایی در رثای شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پرداختند.

 


امروز همزمان بامردم تبریز، در دیگر شهرها و بخش های استان آذربایجان شرقی نیز مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام هشتم با حضور خیل عظیم عاشقان ولایت برگزار شد که صحن امامزادگان، بقاع متبرکه و دیگر مراکز فرهنگی و دینی نیز میزبان خیل دوستداران خاندان رسول الله(ص) بوده است.

 


همچنین طبق سنت همه ساله‌ مردم آذربایجان، هیأت‌های حسینی و قدیمی تبریز از روزهای قبل در آستانه 28 صفر خود را به جوار بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) رسانده اند و از شب و روزهای قبل با حضور در صحن‌های بزرگ حرم رضوی به عزاداری و سوگواری می پردازند.

 


هیأت های عزاداری در بدو ورود به حرم رو به گنبد امام هشتم با خواندن اشعاری در رثای آن امام همام اذن دخول می خوانند و سپس دستجات سینه‌زنی به سبک آذربایجان در صحن حرم شکل می گیرد که جلوه‌هایی زیبا از سبک عزاداری مردم آذری زبان ایران اسلامی را به نمایش می گذارد.

 


گفتنی است، اغلب دستجات سینه‌زنی منتهی به حرم رضوی را عزاداران آذربایجانی تشکیل می دهند که به گونه‌ای که علم و پرچم این هیأت های قدیمی که همه ساله به مشهدالرضا مشرف می روند، برای مردم بومی منطقه آشناست./935/پ202/ب4

ارسال نظرات