۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۳۷۰۸۷
امام جمعه کوهدشت:

حرم امام رضا بزرگ ترین پایگاه فرهنگی و معنوی در ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهدشت با بیان این که وجود حرم امام رضا(ع) بزرگ ترین پایگاه فرهنگی و معنوی در ایران است، گفت: وجود ایشان در کشور منشأ برکات معنوی بسیاری است.
حرم رضوي، امام رضا

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت شهادت امام رضا(ع) بیان داشت: وجود حرم ملکوتی امام رضا(ع) بزرگ ترین پایگاه فرهنگی و معنوی در ایران است که منشأ خیر و برکات دینی فراوانی است.

وی با تأکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی و رضوی در جامعه به ویژه بین جوانان خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی صحیح جوانان را به سمت و سوی مباحث دینی و معنوی بکشانیم.

حجت الاسلام طهماسبی با بیان این که درس‌های متعددی از زندگانی امام رضا (ع) می توان گرفت، افزود: برای تبیین از سیره و سنت اهل بیت(ع) باید گفتمان های دینی بیشتری برگزار شود.

وی برگزاری گفتمان های دینی را بسیار اثر گذار بیان کرد و عنوان داشت: این گفتمان ها نقش بسزایی در آگاه سازی جوانان در جامعه دارند.

امام جمعه کوهدشت با بیان این که اهل بیت(ع) بهترین الگو برای زندگی ما هستند، خاطرنشان کرد: برای تبیین و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه، ابتدا فرهنگ رضوی را در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خویش جاری کنیم.

وی با اشاره به دسیسه های دشمن در جامعه امروز که فرهنگ را ابزار جنگ نرم قرار داده اند، بیان داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی و پیروی از سیره و سنت اهل بیت(ع) بهترین راه مقابله با دسیسه دشمن است.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به این که لقب امام رضا(ع) عالم آل‌محمد(ص) است، افزود: ایشان همچون نیاکان خویش، از مقام علمی ‌بسیار والایی برخوردار بودند.

وی با بیان برخی ویژگی های امام رضا(ع) افزود: پرهیز از دنیا، ساده زیستی، رأفت و مهربانی از جمله ویژگی های بارز امام رضا(ع) است که در راستای ترویج سبک زندگی رضوی باید این ویژگی ها مورد توجه قرار گیرند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات