۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۳۷۰۵۸
کارشناسی امور دینی:

مهربانی و خدمت به مردم از اولویت‌های سبک زندگی رضوی است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ برجسته حوزه مرقد امام رضا(ع) را عنایت ویژه خداوند نسبت به کشور ایران خواند و گفت: شرایط و موقعیت‌های مختلف نباید روحیه محبت، ایثار و خدمت به مردم را در انسان کمرنگ کند چنان که امام رضا(ع) در تعامل با مردم بسیار خوشرو و مهربان بودند.
شهادت امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسدی، کارشناس دینی بعد از ظهر امروز در برنامه روشنا شبکه جام جم صدا و سیما با اشاره به سبک زندگی رضوی اظهار داشت: امام رضا(ع) در تعامل با مردم بسیار خوشرو و مهربان بودند و می‌فرمودند «محبت و مهربانی نسبت به مردم نیمی از عقل است».

 

وی افزود: شرایط و موقعیت‌های مختلف نباید روحیه محبت، ایثار و خدمت به مردم را در انسان کمرنگ کند چنان که امام رضا(ع) در این‌باره فرمودند «اگر می‌خواهید محبوبیت میان شما برقرار و استوار شود به دیدار یکدیگر بروید».

 

حجت الاسلام اسدی، مرقد امام رضا(ع) را عنایت ویژه خداوند نسبت به کشور ایران خواند و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «پاره تن من در سرزمین طوس مدفون خواهد شد» که مردم ایران باید قدردان این هدیه الهی باشند.

 

وی ائمه اطهار(ع) را محور وحدت امت اسلام دانست و تأکید کرد: امام رضا(ع) خطاب به همه مسلمانان فرمودند «هر فردی به زیارت من بیاید من در سه جا به دیدار او خواهم رفت نخست زمانی که نامه اعمال را به دستش می‌دهند، دوم هنگام عبور از پل صراط، سوم  زمانی که نامه اعمال انسان به میزان و سنجش گذاشته می‌شود».

 

حجت الاسلام اسدی به آثار و فواید زیارت و ارتباط با اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: در زیارت جامعه کبیره و منشور امام شناسی این گونه آمده است «سعد من والاکم و....» ائمه اطهار(ع) مایه امنیت روحی و روانی بشر هستند و هر انسانی که محب و پیرو اهل بیت(ع) باشد در دنیا و آخرت سعادتمند و رستگار می‌شود.

 

وی در تبیین زیارت خاطرنشان کرد: زیارت، حضوری آگاهانه، عارفانه و عاشقانه از ناحیه محب در محضر محبوب و تجلی محبت قلبی، زبانی و رفتاری نسبت به اهل بیت(ع) است که سختی‌ها و پیاده‌روی را در این راه تحمل می‌کند چنان‌ که در احادیث آمده است «با فضیلت ترین کار سخت‌ترین آن است».

 

این کارشناس دینی، پیاده‌روی در راه زیارت را سیره اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع) فاصله چهارصد کیلومتری مکه تا مدینه را برای زیارت خانه خدا پیاده‌روی می‌کردند.

 

حجت الاسلام اسدی در پایان حضور میلیونی زائران کربلا را در راستای بسیج بیست میلیونی امام خمینی(ره) دانست و افزود: امام صادق(ع) فرمودند «کسی که پیاده به زیارت امام حسین(ع) مشرف شود خداوند برای هر قدمی که برمی‌دارد هزار حسنه برایش می‌نویسد؛ هزار گناه را از کارنامه عملش پاک می‌کند و مقام او را هزار درجه در بهشت بالا می‌برد»./908/پ202/ف

ارسال نظرات