۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۳۶۹۶۲
مدیرکل اوقاف خراسان شمالی خبر داد؛

امامزادگان شاخص خراسان شمالی میزبان سوگواران شهادت امام رضا

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، گفت: همزمان با 30 صفر مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در امامزادگان و بقاع متبرک شاخص شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.
شهادت امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه های سالگرد شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در استان، اظهار کرد: به این مناسبت همزمان با سی ام صفر مصادف با دوم دی ماه مراسم های سوگواری و عزاداری شهادت آن حضرت در هفت امامزاده شاخص استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که مراسم های مزبور با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و با هدایت و مدیریت روحانیان دینی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در امامزادگان شاخص استان خراسان شمالی عزاداران صلوات خاصه امام رضا(ع) را قرائت کرده و عشق و ارادت خود را به غریب الغربا اعلام می کنند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که محوری ترین مراسم سوگواری امام هشتم(ع) در استان خراسان شمالی در مرکز این استان و در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مراسم صبح سه شنبه از ساعت 10 آغاز شده و در آن محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی و حجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی به عنوان سخنران ویژه سخنرانی خواهند کرد.

 

به گفته وی در سایر شهرستان های استان خراسان شمالی نیز مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) با حضور عاشقان عزادار و دوست داران ائمه اطهار(ع) با سخنرانی روحانیان و مداحی مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: این مراسم در شهرستان جاجرم در محل حرم مطهر امامزاده علی بن مهزیار(ع) و امامزاده فخرالدین نعمت الله(ع) شهر ایور، در شهرستان مانه و سملقان در حرم مطهر امامزاده محمد(ع) دلاور و در شهرستان شیروان نیز در محل حرم مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) روستای زیارت برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین این مراسم در شهرستان اسفراین در محل حرم مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) و در فاروج نیز در امامزاده سید جعفر(ع) روستای سیاهدشت این شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که سخنرانی، نوحه و روضه خوانی و مراسم باشکوه سینه زنی با حضور هیأت های عزاداری و مردم عزادار، از مهم ترین برنامه های مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در امامزادگان شاخص استان خراسان شمالی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: افزون بر امامزاده های فوق الذکر، مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) در سایر امامزاده ها و اماکن مقدس مذهبی استان نیز به صورت خودجوش از سوی مردم برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به این که همچنین افزون بر 10 هزار نفر از مردم این استان نیز به صورت پیاده در قالب کاروان های قدم های آسمانی تا امام مهربانی برای حضور در مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) به حرم مطهر رضوی اعزام شده اند، افزود: همچنین بیش از 30 هزار زائر سواره نیز با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای شرکت در آیین های عزاداری دهه پایانی ماه صفر از استان خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام شده اند.

 

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: افزون بر این تعداد، چندین هزار نفر از مردم دوست دار اهل بیت(ع) در استان خراسان شمالی در این ایام با استفاده از خودروهای شخصی به زیارت حرم مطهر رضوی و شرکت در آیین های عزاداری مشهد مقدس رفته اند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات