۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۶۸۹۱
آیت الله علم الهدی:

دوستی با آمریکا همچون صلح امام حسن با معاویه است

خبرگزاری رسا- آیت الله علم الهدی در مراسم شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: برخی از مردم فکر می‌کنند اگر به آمریکا دست بدهیم همه مشکلات ما حل می‌شود همان‌گونه مردم آن زمان می‌گفتند اگر امام حسن(ع) به معاویه دست دهد، همه مشکلات ما حل می‌شود و این بینش سبب منزوی شدن امام حسن(ع) شد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در مراسم ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت سبط بزرگوارشان امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی با تبیین «عظمت و فضیلت امام حسن مجتبی(ع)» اظهار کرد: اسرار و رموز سیاسی اهل بیت(ع) و امام حسن(ع) بر شیعیان پوشیده است و از بسیاری از حقایق، حوادث خاص سیاسی که در زمان امام حسن(ع) رخ داده آگاهی ندارند، این محافل که جای تبیین این مسائل است به ذکر مصیبت پرداخته می شود.

 

وی تصریح کرد: اساس، ریشه و بنیان مظلومیت اهل بیت( 250سال) از دوران هجرت تا رحلت و غیبت امام زمان(عج) است؛ مثل امروز که پیامبر(ص) رحلت فرمودند و روزی که امام زمان(عج) در پس غیبت قرار گرفتند بستر اهل بیت بود.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که محور بستر سیاسی و فراز و نشیب اجتماعی در این دو قرن و نیم مظلومیت فرزندان علی(ع) و فاطمه(س) بود، گفت: حدیث معروفی که هم عامه و هم اهل سنت در کتاب و مستندات خود ذکر کرده و هم از نظر شیعه به عنوان حدیث متواتر مطرح است؛ این جمله پیامبر اسلام(ص)  است که «هیچ پیغمبری به اندازه من اذیت نشد».

 

وی با تاکید بر این که مصائب، مظالم و مسائلی که بر انبیاء دیگر گذشته نسبت به مصائب پیامبر اسلام(ص) قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: رسالت پیامبر(ص) از یک جامعه جاهلیت آغاز شد که در پایان تمان عربستان، حجاز و یمن در قلمرو حکومت اسلام بود و 23 سال بیشتر طول نکشید که تنتنه رسالت رسول الله در تمام کره زمین پیچیده بود.

 

عضومجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به گفته قرآن کریم نوح پس از 950 سال دعوت مردم به وحدانیت خدا، به درگاه الهی عرضه داشت «خدایا روی زمین دیاری را باقی مگذار...» به همین دلیل است که پیامبراسلام(ص) بیش از همه پیامبران اذیت شدند.

 

امام حسن؛ رهبر زمینه ساز عاشورا

وی بیان کرد: مجموعه حوادث دربستر زندگی اجتماعی- سیاسی دارای محور مشترک مظلومیت فرزندان پیغمبر(ص) بوده است که مظلومیت امام حسن و در کربلا اوج مظلومیت عزیزان پیغمبر(ص) است و دارای سه رهبر بوده که همه معصوم هستند؛ رهبر زمینه ساز امام حسن مجتبی(ع)، رهبر اجرای سیدالشهدا(ع)، و رهبر نهادینه ساز و ابدی ساز امام زین العابدین(ع) هستند.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که امام مجتبی(ع)  اولین رهبر نهضت عاشورا است، گفت: ریشه همه مظلومیت های اهل بیت و مظلومیت امام حسن(ع) پس از شهادت امام علی(ع) آغاز شد.

 

امام جمعه مشهد ابراز کرد: بر فرزندان امام حسن(ع) چه گذشت؛ یکی از میوه های دل امام حسن(ع) آواره شد که تحت تعقیب در نهایت گمنام در مکانی زندگی کرد، از او یک ختر بسیار زیبا به دنیا آمد که مورد توجه حاکم قرار گرفت و دایه های آن اصرار بر این ازدواج به دلیل جایگاه اجتماعییش داشتند اما امام حسن(ع) راضی به ازدواح نوه اش ، نوه فاطمه(س) با پسر بنی امیه نبود از خداوند خواست مرگش را برساند و دختر جوان مقابل چشم پدر پرپر شد این مظلومیت ها در زندگی امام حسن(ع) ادامه داشت.

 

مظلومیت 10 ساله امام حسن

وی با تاکید بر این که تا رمز و راز این مظلومیت ها را درک نکنیم مظلومیت اهل بیت(ع) را نخواهیم فهمید، افزود: این خط سیاسی را در مملکت خود نمی توانیم پیدا کنیم زیرا در همه زمان ها جنایتگرانی امثال بنی امیه، شمر، یزید و عناصری که دنبال مطامع سیاسی هستند، بسیارند؛ آن ها توانستند 10 سال مظلومیت را بر امام حسن مجتبی(ع) تحمیل کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در مسجدی که امام حسن(ع) نماز می خواندند، خطیب روی منبر به پدرشان دشنام و ناسزا می گفتند، در منزل سرش را کنار قاتلش می گذاشتند.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: امام حسن (ع) با لشکر100 هزار نفری به جنگ معاویه رفت و 80 هزارنفر پشت ایشان را خالی و به معاویه پیوستند.

 

وی با بیان این که چیزی که سبب مظلومیت امام حسن(ع) شد مردم بودند، خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام علی(ع) مردم با ایشان بیعت کردند و حاضر به همراهی امام برای براندازی حکومت ظلم شدند اما پیمان شکنی کردند و عده ای گفتند ما می خواهیم زندگی کنیم بدون دردسر و جنگ و نزاع کنار خانواده خود باشیم، زمان پدرت علی(ع) برای عدالت پنج سال زندگی ما به جنگ گذشت.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: عده ای دیگر گفتند در حاشیه حاکمیت تو نمی توان به مال و قدرت رسید ما در حکومتی که خود کاخ نشین باشد می توانیم به ثروت و قدرت برسیم، پس باید با این حکومت بجنگیم زیرا در نوع نوع حکومت غذای چرب و نرم ، میلیاردها تومان چابیدن و بردن نیست پس باید آن را از بین ببریم تا راه برای ما باز باشد.

 

عضومجلس خبرگان رهبری گفت: این دو موضوع 35 سال در نظام ما حاکم نشد؛ در هر انتخاباتی جریان های سیاسی فرصت طلب در پی رسیدن به پول و قدرت هستند اما مردم ما هوشیار و مراقب هستند؛ آن جا که پای اهل بیت و قرآن می رسد خود همه چیز را کف دست می گیرند و این گونه 35 سال نظام ما قوی تر از قبل عمل کرده است.

 

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: مظلومیت امام حسن(ع) مربوط به یک شب و روز نیست، تحمل این رنج ها 10 سال بود، که اگر خط سیاسی ما مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) شود ولایت ما بزرگ ترین قدرت حاکم منطقه می شود و استکبار حریف ما نمی شود./1308/پ201/ب6

ارسال نظرات