۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۳۶۸۳۰
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

انبیای الهی نیازمند شفاعت رسول اکرم هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این که تمام انبیا و اولیاء نیازمند شفاعت رسول اکرم(ص) در قیامت هستند، گفت: شفاعت حضرت در تطهیر انسان ها از گناه خلاصه نمی شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، امشب در جمع عزاداران شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) به تبیین مسأله شفاعت رسول اکرم(ص) پرداخت.

شفاعت فقط وساطت برای آمرزش گناهان نیست

وی با اشاره به آیه« وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسَى أَن یَبْعَثَکَ رَ‌بُّکَ مَقَامًا مَّحْمُودًا» گفت: یکی از مقاماتی که خداوند به رسول اکرم(ص) عطا فرموده، مقام محمود است، این مقام، مقام شفاعت رسول اکرم(ص) است که به وسیله آن از انسان ها دست گیری می کند.

این مبلغ دینی به موضوع شفاعت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: آن چه که به طور معمول، از شفاعت معروف بوده این است که حضرت برای آمرزش گناهان و نجات مردم از جهنم واسطه می شوند، این مسائل بخشی از شفاعت ایشان است.

 

 

وی به ولایت شیطان بر انسان ها اشاره کرد و ابراز داشت: در ابتدا، شیطان بر انسان ها ولایت ندارد که آنها را مجبور به گناه کند، اما اگر انسان دعوت شیطان را اجابت کرد سبب ولایت پیدا کردن شیطان بر انسان می شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری با اشاره به بیماری شیطان، بیان داشت: شیطان رجیم مبتلا به بیماری استکبار بر خداوند است، او می خواهد این بیماری را به انسان ها منتقل کند تا  سبب بیرون رفتن آن ها از محیط توحیدی شود، جهنم نتیجه اجابت دعوت شیطان است.

 

 

وی با بیان این که اگر انسان رسول اکرم(ص) را اجابت کند، داخل در حیات طیبه می شود، عنوان داشت: محیط و دستگاه شیطان، محیطی مرده است، همانگونه که امام علی(ع) فرمودند، اگر انسان به این محیط ورود کند، به او مرده گفته می شود، شیطان از راه های گوناگون مانند نگاه حرام، قلب انسان را سیاه می کند.

 

 

این مبلغ دینی خاطرنشان کرد: خداوند نفرموده که انسان نخورد و زندگی نکند، بلکه فرموده که از سفره شیطان مصرف نکند؛ هر کس دعوت رسول اکرم(ص) را اجابت کند، ایشان وی را شفاعت می کند، در قیامت فقط معاندان حضرت از شفاعت ایشان محروم هستند.

 

 

وی با بیان این که تمام انبیا و اولیاء نیازمند شفاعت رسول اکرم(ص) در قیامت هستند، گفت: شفاعت حضرت در تطهیر انسان ها از گناه خلاصه نمی شود، بلکه انبیای الهی نیز برای رسیدن به مراتب والای توحیدنیازمند به شفاعت ترفیع درجه ایشان هستند.

 

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در پایان اظهار داشت: هرکس به هر اندازه ای که متصل به رسول اکرم(ص) و اهل بیت طاهرین(ع) باشد، می تواند دیگران را هدایت کرده و از آنان دستگیری کند؛ بنابراین هدایت افراد دیگر به دلیل ارتباط آنها با رسول اکرم(ص) و ائمه(ع) است./1323/پ201/س

انبیای الهی نیازمند شفاعت رسول اکرم هستند

تبعیت از رسول اکرم انسان را وارد در حیات طیبه می کند

ارسال نظرات