۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۳۶۶۸۵
نماینده رییس جمهور در امور اقامه نماز:

ترویج فرهنگ نماز نیازمند تلاش دولت و مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده رییس جمهور در امور اقامه نماز، گفت: وظیفه دولت آماده کردن سیستم و بسترسازی محیط اداری برای ترویج و اقامه نماز است؛ اما فعالیت و تلاش بر عهده مردم و بسیج عمومی است
محمد حسين رضايي، نماينده رييس جمهور در امور اقامه نما ياوران نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین رضایی، نماینده رییس جمهور در امور اقامه نماز در نخستین نشست علمی کاربردی یاوران نماز که پیش از ظهر امروز در تالار غدیر مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، به وظایف دولت و ملت در خصوص امر نماز اشاره کرد و گفت: هر کس خود باید احساس کند که چه وظیفه‌ای در خصوص برپایی نماز دارد؛ کسی نگاهش به اعمال دیگران نباشد.

 

نماینده رییس جمهور در امور اقامه نماز در ادامه با بیان این‌که امر نماز یک امر دولتی نیست، افزود: نماز امری معنوی است که همه مردم نسبت به آن وظیفه دارند.

 

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، تا کنون در تمام همایش‌های مربوطه پیام داده و در خصوص اقامه نماز توصیه‌های فراوانی فرموده‌اند که این خود نشان‌دهنده اهمیت اقامه و ترویج نماز است.

 

رضایی خاطرنشان کرد: دولت کارگزاران از نخستین روزهای برگزاری ستاد اقامه نماز، مصوبه‌ای با عنوان آیین ترویج نماز به تصویب رساند که در سال جاری نیز، رییس جمهور دولت تدبیر و امید، مصوبات جدیدی در خصوص اصلاح آیین ترویج نماز تصویب کرد.

 

نماینده رییس جمهور در امور اقامه نماز تصریح کرد: تمام بحث نماز به دستگاه‌های حکومتی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بخش عظیمی از اقامه نماز به عهده مردم و اجتماعات است.

 

وی عنوان داشت: مهم‌ترین کارهای بسیج عمومی، دفاع مقدس و ریشه کن کردن فلج اطفال و رفع بی سوادی بود؛‌ بنابراین برای اقامه و ترویج نماز نیز باید عموم مردم بسیج شده و تلاش خود را به کار ببندند.

 

رضایی بیان کرد: تلاش برای ترویج نماز نیاز به انگیزه دارد و تا زمانی که انگیزه‌ای وجود نداشته باشد، فعالیت‌ها و اجتماعات تحلیل می‌روند؛ از این رو نیاز به کاری سازماندهی شده داریم تا جامعه مردمی را هدایت کند.

 

وی ابراز کرد: مکان‌هایی که با ورود افراد فاسد، خراب شده‌اند، باید به وسیله ورود افراد مذهبی، به مکانی سالم تغییر یابند؛ کسی که می‌خواهد نماز را ترویج دهد، باید خود نسبت به اقامه صحیح و به موقع نماز مبادرت بخشد.

 

نماینده رییس جمهور در امور اقامه نماز به داستانی از دوره دبیرستان خود اشاره و ابراز کرد: حرف معلم فیزیکی که خود عامل به سخنش است، تاثیرگذارتر از توصیه فردی مذهبی است که خود به سخنانش عمل نمی‌کند.

 

وی با بیان این‌که دولت زمانی که مردم دست به قلم شوند، می‌تواند در برنامه ریزی‌ها بهتر عمل کند، اظهار داشت: وقتی در ادارات مختلف، تفاهم نامه‌ای امضا می‌شود، موجب وظیفه می‌شود؛ نتیجه عملکرد آن‌ها طی بیانیه‌ای اعلام خواهد شد.

 

رضایی در پایان گفت: وظیفه دولت آماده کردن سیستم و بسترسازی محیط اداری برای ترویج و اقامه نماز است؛ اما فعالیت و تلاش بر عهده مردم و بسیج عمومی است./997/پ202/ب4

ارسال نظرات