۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۳۶۵۵۴
امام جمعه موقت مشهد:

هدف امام حسین از قیام عاشورا آزادی انسان ‌ها بود

خبرگزاری رسا- یکی از ویژگی های عاشورا که قدرت هدایت و آزاد کردن بشر را پیدا کرده است و امام حسین(ع) در عاشورا انجام داد، «حق» بود؛ حق حرکت و عملی است که به سود و به نفع همه انسان ها باشد.
امام جمعه موقت مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در سلسه برنامه های تبلیغی دهه پایانی ماه صفر حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی با بیان این که هدف امام حسین(ع) آزاد کردن انسان بود، اظهار کرد: امام حسین(ع) از همه پیامبران و ائمه اطهار(ع) در مورد آزاد و قبضه کردن انسان ها موفق تر بوده است.

 

وی تصریح کرد: عاشورا دارای ویژگی هایی است که قدرت هدایت و آزاد کردن بشر را پیدا کرده است  که متأسفانه برخی از ما از آن ها کم بهره برده ایم. حرکتی که امام حسین (ع) در عاشورا انجام داد «حق» بود؛ حق حرکت و عملی است که به سود و به نفع همه انسان ها باشد.

 

حجت الاسلام فرزانه افزود: حرکت حق با عقل سلیم و منطق سازگار است، همه کارهای عاشورا منطقی است زیرا همه را عقل سلیم می پذیرد. عاشورا آزاد کردن انسان از هوای نفس فقط به خاطر شیعه نبود بلکه امام حسین(ع) به نفع بشر و آحاد جامعه آمد که برخی عاشورا را به «میوه بهشت» تشبیه کرده اند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ابراز کرد: امروز نیز مسؤول، خیری و آخوندی خوب کار می کند که به نفع همه حرف بزند و کارکند حرکت ولی عصر(عج) در آینده نیز به نفع همه است.

 

به گفته امام جمعه موقت مشهد دومین چیزی که به عاشورا قدرت بخشیده و آن را به چنین حماسه عظیمی مبدل ساخته «حسین» است  بنابراین پنج ویژگی حسینی اگر در شخصیت شما وجود داشته باشد، شکر کنید و اگر نیست تلاش کنید ایجاد کنید.

 

حجت الاسلام فرزانه تصریح کرد: اول این که قیام عاشورا هدفی جز نجات انسان نداشته است؛ هدف بزرگی است که همه پیامبران مبعوث به این رسالت بوده اند، دوم راه نجات بشر را می دانستند روی نکاتی که بشر به آن محتاج است، تکیه می کردند.

 

وی افزود: سوم امام حسین(ع) برای آزاد کردن انسان انگیزه درونی و خدایی داشت نه انگیزه شخصی، امام برای رسیدن به سلطنت، حکومت یا مال دنیا قیام نکردند. چهارم سیدااشهدا برای نجات بشر از هیچ کس چیزی نخواست.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: پنجم نه تنها از بشر چیزی نخواست بلکه هرچه داشت، حتی خون قلبش را در طبق اخلاص می گذارد و در این راه تقدیم می کند.

 

حجت الاسلام فرزانه خاطرنشان کرد: هرچه این ویژگی ها در انسان بیشتر به حسین نزدیک تر و بالعکس، و اگر در کسی اصلا نباشد با حسین(ع) نیست./1308/پ202/ب6

ارسال نظرات