۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۳۶۵۴۴
استاد حوزه علمیه کرمان:

وحدت سلاحی برای مقابله با دشمنان اسلام است

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان وحدت را سلاحی در مقابل دشمنان اسلام برشمرد و گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه وحدت بین شیعه و سنی است.
رحلت پيامبر (ص)

حجت الاسلام حمید هدایتی نسب، استاد حوزه علمیه ابراهمیه کرمان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان اهمیت برگزاری مراسم رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: کسی که پدرش فوت می کند هرچه در توان دارد خرج می کند که مراسم فوت پدرش به بهترین شکل برگزار شود؛ در مراسم پیامبر اکرم(ص) که از پدر ما بهترند باید هرچه در توان داریم چه مالی و چه جانی، خرج کنیم تا این مراسم به بهترین شکل برگزار شود.

 

وی در ادامه افزود: در مراسم رحلت رسول اکرم(ص) باید از بهترین سخنرانان استفاده کرد و برای این مراسم ها باید از چند روز قبل آمادگی لازم را داشت.

 

حجت الاسلام هدایتی نسب با اشاره به وظیفه روحانیان در مراسم رحلت پیامبر(ص)، عنوان کرد: نخستین وظیفه در این مراسم‌ها بر دوش روحانیان است؛ چراکه آن ها باید با نگاهی عمیق به وقایع گذشته و امروزه، مسائل روز را بیان کرده و مردم را از گمراهی های زمانه نجات دهند.

 

وی با بیان این که مسائل امروزه با مسائل گذشته از یک درجه اهمیتی برخوردار هستند، افزود: روحانیان مسائل تاریخی را به تنهایی بیان نکنند، بلکه رابطه گذشته و امروزه را با زیرکی تمام بشکافند و به رشته سخن درآورند؛ چراکه همانطور که در گذشته یزید، شمر و سایر دشمنان در لباس اسلام وجود داشته اند، امروزه هم این دشمنان وجود دارند و روحانیان باید آن ها را شناسایی کنند و مردم را نیز آگاهی بخشند.

 

این استاد حوزه ابراز داشت: نفاق در اسلام از زمان پیامبر اکرم(ص) شروع شد و الآن به اوج خود رسیده و یکی از وظایف روحانیان بیان مصادیق نفاق، مشخص کردن مرزهای نفاق و اسلام و شناسایی منافق با استفاده از قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) است تا جامعه اسلامی به دست نااهلان دنیایی نیفتد.

 

حجت الاسلام هدایتی نسب این مراسم ها را یک نقطه عطف برای بیان حقانیت شیعه دانست و اظهار داشت: سخنرانان از این فرصت استفاده کنند و وقایع رحلت را برای مردم بازگو کنند و این وقایع به نوعی اثبات حقانیت شیعه است.

 

وی وحدت را سلاحی در مقابل دشمن برشمرد و در پایان گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه وحدت بین شیعه و سنی است، که رحلت پیامبر اکرم(ص) بهترین دلیل برای حفظ این وحدت است./9706/ت302/ب4

ارسال نظرات