۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۳۶۴۸۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

همایش «یاوران وقف» در کرمانشاه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری همایش «یاوران وقف» در کرمانشاه طی هفته وقف خبر داد.
حجت الاسلام حسيني اراکي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان به تشریح برنامه‌های هفته وقف در کرمانشاه پرداخت.

 

وی از برگزاری همایش «یاوران وقف» در تاریخ سوم دی ماه امسال در مجتمع بعثت شهر کرمانشاه برای تجلیل از خیران و واقفان خیراندیش خبر داد و گفت: وقف بخشش بی‌منتی است که حس نوع‌دوستی و هم‌دوستی را در جامعه تقویت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی دیدار کارکنان و مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه با آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه‌های هفته وقف در شهرستان‌های تابعه استان کرمانشاه و تشکیل گروه‌های عمرانی و اقتصادی از نخبگان برای بررسی تأثیرات وقف در این حوز‌ه‌ها را از برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه حضور در مزار شهدا برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، افتتاح مجتمع مسکونی اوقافی در میدان بهزیستی و کلنگ‌زنی چندین طرح در شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های این هفته در کرمانشاه عنوان کرد.

 

وی بیان داشت: برخی از طرح‌های در دست اجرا در بقاع متبرکه استان کرمانشاه بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که درصدد هستیم تا یک ماه آینده بیش از 70 درصد آنها را افتتاح کنیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی روزشمار هفته وقف را نیز اعلام کرد و گفت: «وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای بشری» عنوان 29 آذر ماه جاری و نخستین روز از هفته وقف است.

 

این مسؤول «وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع)» و «وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه در این عرصه» را به‌ترتیب عناوین روزهای دوم و سوم این هفته مصادف با 30 آذر و اول دی‌ ماه بیان کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: روزهای چهارم و پنجم این هفته نیز به‌ترتیب «وقف، تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امام‌زادگان» و «وقف، جهاد اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری موقوفات» نام‌گذاری شده است. به گفته وی، «وقف، بانوان و توسعه مشارکت‌های اجتماعی» عنوان روز ششم و «وقف، نماد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی» نیز عنوان روز هفتم است.

 

این مسؤول اشاره‌ای هم به اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه طی یک‌سال منتهی به هفته وقف داشت و افزود: اجرای طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، مهر تحصیلی، ضیافت الهی، دست‌های مهربانی و تربیت حافظان قرآن کریم از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزاری سوگواره یاس نبوی، بزرگداشت و تکریم امام‌زادگان، جشن ولایت علوی، همایش لبیک یا حسین(ع)، رهروان زینبی(س) و احداث بیمارستان صحرایی را از دیگر اقدامات برشمرد.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی بیان داشت: در زمینه احیای موقوفات نیز 11 هزار و 200 هکتار از اراضی اوقافی از چنگال موقوفه‌خواران باز پس گرفته شده است./998/د101/ب6

ارسال نظرات