۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۶۳۷۶
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی:

حوزه و دانشگاه در تداخل و تلاقی موضوعات تعامل داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) ضمن تبیین لزوم وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه باید با هم تعامل خوبی داشته باشند و این وحدت در تداخل و تلاقی وظایف باید به اوج برسد.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا، عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، شهید مفتح را یک عنصر حوزوی ـ دانشگاهی توصیف کرد و گفت: شهید مفتح با در نظر گرفتن تمام فعالیت های دوران زندگی خود لیاقت داشت تا نماد وحدت حوزه و دانشگاه شود.
 
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) نظام جمهوری اسلامی ایران را یک سیستم با نهادهایی مانند حوزه و دانشگاه برشمرد و ادامه داد: عمل به وظیفه در نهادهای وابسته به سیستم جمهوری اسلامی باعث پیشرفت این سیستم خواهد شد و داشتن تعامل جهت رسیدن به اهداف، وحدت مطلوب را حاصل خواهد کرد.
 
حجت الاسلام سقای بی ریا وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه نه حوزوی شدن دانشگاه را مد نظر قرار دارد و نه دانشگاهی شدن حوزه را بلکه منظور این است که هر جا وظایف این دو تداخل و تلاقی پیدا می کند برای رسیدن به اهداف مشترک که تعالی نظام جمهوری اسلامی و اسلام است با شناخت استقلال خود و وظایف سازمانی خود آمادگی تعامل را داشته باشند.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر توصیه به دانشگاه که باید دست نیازش را به سوی حوزه دراز کند گفت: مبانی علوم انسانی از اصول موضوعه، فلسفه، جهان بینی و انسان شناسی اسلامی حاصل می شود پس برای تبیین این چارچوب و پارادایم اسلامی، حوزویان با توجه به تأثیر زیاد این چارچوب بر علوم انسانی می‏بایست علوم انسانی را مورد بررسی قرار دهند.
 
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره) در پایان گفت: علوم انسانی می بایست با توجه به آموزه های حوزه در نظام منتشر شود، هر چند راهکارهای زیادی ایجاد شده اما این مسأله هنوز به صورت کامل حل نشده و کماکان نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتر بین حوزه و دانشگاه دارد./836/ت302/ج
ارسال نظرات