۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۳۶۲۲۹
نماینده ولی فقیه در گلستان:

هنر ابزاری مناسب برای ترویج ارزش های دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: آثار هنری کیفی در ترویج فرهنگ وقف مؤثر است و در این راستا رسانه های ارتباط جمعی رسالت مهمی بر عهده دارند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در همایش وقف و رسانه در گرگان اظهار داشت: وقف یک منبع عبادی است و از این منبع غنی باید برای ترویج کارهای خوب و ماندگار استفاده کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری از هنر به عنوان یک سرمایه ارزشمند یاد کرد و افزود: اگر هنر برای رضای خدا به کار گرفته شود، اثرگذاری عمیق‎تری خواهد داشت.

 

آیت الله نورمفیدی به جاذبه زبان هنر اشاره و تصریح کرد: زبان هنر خیلی پرجاذبه است و این جاذبه هم می تواند مثبت باشد و هم منفی، برخی شبکه ها در دنیا بنیان های اخلاقی را بر هم می زنند و این جاذبه منفی در دنیا ایجاد می کند و گاهی با نگاه کردن به یک فیلم اثرات مثبتی را در روح و جان آدمی به جای می گذارد و به همین دلیل زبان هنر خیلی مهم است و خدا هم به زبان هنر بسیار توجه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: نخستین هنرمند حق تعالی است که حرف هایش را در قالب هنر ریخته است، قرآن کلام الهی است و پروردگار متعال کلام و محتوای آن چه را که قرار است به بندگانش بگوید در قالب هنر بیان کرده است.

 

آیت‎الله نورمفیدی افزود: امروز از ارزش های اخلاقی، دینی، معنوی باید با بهترین زبان دفاع کرد به همین دلیل هنرمندان قدر خود را بدانند و از آن چه که آموخته اند برای خودشان کسب سرمایه کنند.

 

امام جمعه گرگان گفت: بهتر است مردم ما با این مسأله آشنایی کامل پیدا کنند که وقف خاص مسجد، قبرستان و مدرسه نیست بلکه تولید آثار فرهنگی و هنری می‎تواند در تبلیغ فرهنگ وقف مؤثر باشد. 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امام حسین(ع) به درستی به دنیا معرفی نشده است، خاطرنشان کرد: واقعه کربلا تنها بیان مصائب نیست، بلکه همه فضایل توحیدی و ایمانی در این واقعه رقم خورد که هنرمندان و رسانه‎ها باید به صفحه دوم تاریخ حماسی کربلا بیش از پیش بپردازند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که شناخت فرهنگ حسینی زمینه‎ساز تحول جامعه می‎شود، افزود: هنرمندان و اصحاب رسانه باید واقعه کربلا را در ظرف هنر بپرورانند و آن را در جامعه ترویج کنند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات