۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۳۶۱۷۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان:

مسؤولان پیچ‌و‌مهره اعتبارات فرهنگی را به‌دلایل سیاسی شل و سفت نکنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در نشست برنامه‌ریزی آیین‌های ویژه یوم الله 9 دی در این شهرستان گفت: مسؤولان پیچ‌و‌مهره اعتبارات فرهنگی را به‌دلیل مسائل، مناسبات و اختلافات سیاسی شل و سفت نکنند.
نشست برنامه ريزي آيين هاي ويژه 9 دي در دامغان نشست برنامه ريزي آيين هاي ويژه 9 دي در دامغان نشست برنامه ريزي آيين هاي ويژه 9 دي در دامغان نشست برنامه ريزي آيين هاي ويژه 9 دي در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام حسین صبوری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی آیین‌های ویژه یوم الله 9 دی در این شهرستان که با حضور فرماندار و برخی از مسؤولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دامغان در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حماسه 9 دی به همه قدرت‌های شرق و غرب و فتنه‌گران ثابت کرد که ملت بصیر ایران متکی به قدرت ایمان، با یک اشاره ولی فقیه طومار هر دسیسه‌ای را در هم می‌پیچند.

 

وی فلسفه وجودی نشست‌های این‌چنینی را زمینه سازی و آماده کردن شرایط برای حضور حداکثری مردم عنوان کرد و افزود: پیوند ریشه‌دار و عمیق مردم دیندار شهرستان دامغان با انقلاب، ولایت فقیه و مرجعیت در حضور کم‌نظیر مردم این خطه برای دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی بار دیگر به نمایش درآمد حال آنکه کسالت این مرجع بزرگوار در وهله نخست و عدم سخنرانی ایشان در دامغان و صحبت کردن این عالم بزرگوار در دیگر شهر‌های بزرگ استان موجب تکدر خاطر بسیاری از مردم خونگرم دامغان شد.

 

علی اصغر مجد فرماندار شهرستان دامغان نیز در این جلسه گفت: ما امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به لطف عنایت حضرت حق و اهل بیت(ع)، هدایت امام راحل(ره)، رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور باشکوه مردم بصیر جای جای ایران اسلامی در تمامی عرصه‌های خطیر انقلاب مقتدر و استوار و خاری در چشم دشمنان می‌بینیم.

 

وی 9 دی را یکی از با اهمیت‌ترین روزهای تاریخ انقلاب خواند و افزود: بی‌شک براندازی نظام جمهوری اسلامی از اهداف اصلی فتنه‌گران 88 بود اما حضور به‌موقع و هوشیاری مردم به پشتوانه ایمان و اعتقادات راسخ آنها این فتنه را خنثی کرد و نهم دیماه را برای همیشه به عنوان رویدادی بسیار مهم در تاریخ ایران ثبت و ماندگار کرد.

 

فرماندار دامغان حرکت و خط سیر انقلاب اسلامی ملت ایران و رهبری این نهضت را ادامه راه ائمه اطهار(ع) دانست و تصریح کرد: در حماسه 9 دی مردم ایران قدرت و بصیرت خود را به رخ جهانیان کشیدند و ثابت کردند همواره پشتیبان ولایت و نظام اسلامی خود هستند.

 

حجت الاسلام سید جعفر میرعلی اکبری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نیز در این نشست با بیان اینکه دشمن در 9 دی چهره حقیقی خود را به نمایش گذاشت و مردم ما بیش از پیش به عداوت آنها پی‌بردند، دسیسه‌های آنان را شناخته و در مقابل آنها ایستادند، افزود: اکنون ساده انگاری و گذر از تاریخی سرنوشت‌ساز به نام 9 دی جز بی‌بصیرتی مفهوم دیگری ندارد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه در این ایام باید زوایای فتنه 88 و نقش ولایت و اطاعت و آگاهی مردم در خنثی‌سازی آن بیش از پیش تبیین شود، گفت: هدایت کنندگان خارجی و داخلی فتنه به دنبال تخریب چهره نظام و ایجاد شکاف بین آحاد مردم و از بین بردن دستاورد‌های فراوان انقلاب شکوهمند اسلامی بودند.

 

تصمیم گیری در باب برگزاری آیین اصلی تجمع و بزرگداشت یوم الله 9 دی در مسجد جامع دامغان همراه با اقامه نماز ظهر و عصر با سخنرانی یکی از شخصیت‌های کشوری و برپایی مراسم‌های ویژه این روز از سوی سپاه و بسیج شهرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه‌ها و مدارس مقطع متوسطه با هدف دشمن شناسی و بصیرت افزایی در جامعه از تصمیمات این جلسه بود.

 

گفتنی است، برخی از مسؤولان شهرستان دامغان در این نشست نسبت به پخش و انعکاس بسیار مختصر و کوتاه حضور باشکوه مردم این شهرستان در آیین‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی سیمای مرکز سمنان و اعمال تبعیض در این زمینه انتقاد کردند./977/پ202/ب4

ارسال نظرات